Gå til innhold
  • 0

Nybegynner fisketur og noen spørsmål


MagnusW

Spørsmål

Hei,

Jeg kjøpte meg fluefiskestang i fjor høst, men har fått fisket VELDIG lite. Ikke blitt en eneste tur denne sesongen. Vært mye å gjøre. Jeg får i hvertfall bruke det som en unnskyldning.

Nå har jeg tid. Nå i sommer og hele høsten. Først: hvor lenge kan jeg fiske?

Så, jeg lurer egentlig på om jeg kunne få noen tips til hvor jeg kan dra å fiske i Oslo/Asker/Bærum-området? Dere kommer sikkert til å spørre hva jeg skal fiske, men det er nesten det samme. Jeg trenger ikke fiske noen spesiell fisk :P Er det folk her på forumet som møtes for å fiske sammen? Jeg kunne egentlig trengt å vært med noen en gang, slik at jeg kunne plukket opp litt tips og triks. Ingen i vennekretsen min som fisker.  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hvor lenge du kan fiske med flue? Hvis det er fisketid/fredning du tenker på så varierer det fra elv til elv og er ofte regulert lokalt. Dette må du sjekke opp selv for den plassen du vurderer å reise til. Når det gjelder fiske i Oslo og omegn så gå inn på denne siden: http://ofaforum.no/forum/ Der finner du tips og folk som fisker i hele det området. Lykke til som nybakt fluefisker! :)

/Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har du lyst, så kan jeg ta deg med til et markavann i Bærum i slutten av september/begynnelsen av oktober. Da er det vakende ørret etter mygg som står på programmet. Hadde vært gøy å lære bort noen småting, og sikkert noen feil, i et av mine nærvann. Send PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...