Gå til innhold

Fangstrapport for Svilandsånå på Sviland


Ole Magnus

Anbefalte innlegg

Var innom elven på tirsdag-onsdag-og fredag tidligere denne uka. Kan rapportere at det står endel fisk i elva, men mest små 2-350gr (Fikk en på ca 6-700gr på tirsdagen men det var den største.)

Elva var ganske flomstor i begynnelsen av uka, men på fredag var den helst 'tom for vann' i øvre delen, men hørte det skulle være endel fisk i kulpene nedover.

Regner med at slusene vil bli åpnet igjen ganske så snart med tanke på alt regnet som har kommet iløpet av dagen idag, og at det er meldt regn vær dag framover. >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har vert et par turer i det siste. har fåt myyye smått, men kan melde om 1 på 500 og 1 på 700. de ble tatt i sist uke på lav vannstand. var også en tur igår, men da var det brunt å lite kjekt 0 fisk. snakket med en markfisker på parkerings plassen å han hadde tatt en på kiloet.

det er ikke tilfeldigvis noen av dere her inne som har sett ei snelle langs veien? (mot sviland ifra kirka) hadde litt hastverk å glemte snella til 3'eren på biltaket å kom ikke på den før jeg hadde komt til spar på hana.. :( det er snakk om ei vision gt 2-4 med guideline presentation snøre! om noen har tatt den med seg hjem og vil bytte den mot en eventuel finnerlønn så er jeg evig taknemlig!

btw: jeg måtte ta livet av den ene fisken pga blødninger og så at den var full av "måkemark" eller "skjelbreimark" som vi kaller det. er det normalt for fisken i kylles vannet det? har aldri sett det før vertfall..  (men nå pleier jeg ikke å drepe fisken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...