Gå til innhold

Vision GT - God snelle før SØ-fiske?


MagnusSP

Anbefalte innlegg

hmmmmmmm, jeg har både danielsson og gt sneller.

om du ikke vil ha en danielsson så går du glipp av en mye bedre snelle enn gt.... selv om gt er en bra snelle, så er danielsson bedre. bedre brems, bedre backing kapasitet. utseende kan man diskutere frem og tilbake

Takk for at du prøver å hjelpe, men dessverre er jeg stokk dum. GT eller EastFork? ;)

hehehehe, gt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

God kveld!

Takk for innspill, folkens! :) Danielsson blir det ikke (jeg kommer ikke til å ta den diskusjonen).

Ville dere gått for en Vision GT eller en G. Loomis EastFork til SØ-fiske?

GT: http://komplettfritid.no/product/vision-gt-fluesnelle

EastFork: http://komplettfritid.no/product/gloomis-east-fork-fly-reel

edit: Ikke tenk på prisen. 950 eller 1150 spiller ingen rolle så lenge jeg får den "beste" av dem ;)

Magnus.

Hei , om du klikker på rett størrelse koster visionsnella 1440kr og ikke 1150 som du nevner , til info-.

snella er klassifisert 6/7 hvorfor ingen i klasse 8 ?

Har du tittet på Vosseler ? Finnes hos Nordisk fiskeutstyr , litt likt utseende på loomis ( dårlig bilde av loomisen i linken med( les lite)...

Visonsnella er fin den , ikke det.

det er ingen enorm risiko ved å kjøpe denne vision snella , en seriøsimportør , men ergelsene kan jo komme uansett produkt ved ett kjøp , da er det jo greit å vite at importør står deg bi , om uhellet er der.

det er jo vanlig kjøpslov på sneller.

SAGE 2080 er også ei vakker snelle legger ved ett bilde....1700 veil i 2080 versjonen , sikkert litt å gå på i butikken.....denne er lekker når du får den i hånda , og veldig lett.

Mvh Espen

post-4693-1394988206014_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel denne , 6/7 som kan gå til SØ fiske....

http://komplettfritid.no/product/vision-gt-fluesnelle

Mvh Espen Klikk på str 6/7......det er 2/4 som koster 1150

Den kommer rett på den minste modellen , alt for å villede mulige kjøpere... :)

DA var det ikke all verden igjen til SAGE n.

Men , ærlig talt , hvis du har kjempelyst på denne snella , så kjøp den.....det beste med å følge sine egene ønsker , er å slippe å lure på en hel haug om ett annet valg ikke skulle svare til forventningene.

Jeg pleier å gjøre akkurat det , så kan jeg være ærlig nok til å si at enkelte ganger burde jeg hørt på andre , og andre ganger har jeg vært kjempefornøyd fra dag 1 med noe andre dømte nord og ned....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Espen, men med en pris på 1700kr så er jo fortsatt urokkelig ;)

Tror forøvrig du bør sjekke prisen på den GT-snella en gang til.

Ha en finfin kveld!

Magnus.

tror nesten det er du som må sjekke prisen på den snella en gang til gitt.

riktig som saatvedt sier her. klasse 6/7 koster 1440kr.du må nok lære deg og sjekke litt nærmere.

det virker også som du allerede har bestemt deg for denne vision snella, som forøvrig jeg absolutt ikke ville valgt til den prisen, så hvorfor egentlig gnåle videre om det? hver sin smak. kjøp deg GT nå. du blir sikkert fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Espen, men med en pris på 1700kr så er jo fortsatt urokkelig ;)

Tror forøvrig du bør sjekke prisen på den GT-snella en gang til.

Ha en finfin kveld!

Magnus.

tror nesten det er du som må sjekke prisen på den snella en gang til gitt.

riktig som saatvedt sier her. klasse 6/7 koster 1440kr.du må nok lære deg og sjekke litt nærmere.

det virker også som du allerede har bestemt deg for denne vision snella, som forøvrig jeg absolutt ikke ville valgt til den prisen, så hvorfor egentlig gnåle videre om det? hver sin smak. kjøp deg GT nå. du blir sikkert fornøyd.

Det var da veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Espen, men med en pris på 1700kr så er jo fortsatt urokkelig ;)

Tror forøvrig du bør sjekke prisen på den GT-snella en gang til.

Ha en finfin kveld!

Magnus.

tror nesten det er du som må sjekke prisen på den snella en gang til gitt.

riktig som saatvedt sier her. klasse 6/7 koster 1440kr.du må nok lære deg og sjekke litt nærmere.

det virker også som du allerede har bestemt deg for denne vision snella, som forøvrig jeg absolutt ikke ville valgt til den prisen, så hvorfor egentlig gnåle videre om det? hver sin smak. kjøp deg GT nå. du blir sikkert fornøyd.

Det var da veldig

nei, ikke så veldig. bare litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamson GURU 3 hos www.baardsen.no

til 1499,-

Dette har jeg sett før , hos feks skitt fiske.no at prisene har endret seg slik i løpet av noen timer/en dag... dermed kan det være lurt å sjekke skikkelig-

du har vært innom masse fine sneller her i tråden , trådstarter....

Det er selvsagt ikke slik at visionsnella er elendig , og alle de andre er bare glitter....men om du skal bruke wf8 , og enda ha plass til nok backing , for sjøørret , og kanskje det slumper på en havabbor , bør snella romme 100yds 30 lb ? + wf-8

selv liker jeg å ikke måtte tvinge lina innpå ved lagring , slik at det hele subber når man drar av de første meterne , lettere å ta av spolen fra huset og , uten å måtte dra av snøre først.

Jeg valgte 3,5 guru selv til SØ , er klar over at det kunne holdt med en 3 er , allikevel valgte jeg 3,5 pga plass til line OG backing.....litt av bakgrunnen var fordi jeg ville ha mulighet til å bruke SA striped bass , som er langt , og dermed fyller mere opp på snella( skal ha alt innpå uten subbing v lagring)

Har du sjekket om skittfiske har vision-snella ?

Det viktige her er to ting , den ene er å tenke seg om , slik at DU blir fornøyd . Det andre er å vurdere tekniske spec på brems , spolediameter , service-muligheter osv opp mot hverandre.....

Ei snelle til  sjøfiske ( for du vet jo aldri hva som biter på) ,bør ha lukket bremsesystem , som faktisk holder tett , slippe å få grums og dritt inni der er en befrielse , selv ved å legge fra deg stang og snelle i vannet om det behøves....Bremsen bør både starte mykt , fungere likt i alle tempraturer også rundt null , om du er ute da det er såpass kaldt.

spolepriser er greit å sjekke ut , kanskje du ønsker deg ett snøre eller to ekstra på sikt , og ikke da må kjøpe to sneller til , fordi spolen kostet for mye.

selv syntes jeg spoler er for dyrt , til mitt sjøfiske vil jeg ha mulighet for å variere , feks både fra båt( synk 4) , land/marbakker og strender....dette krever flere snører , en av grunnene til at jeg vurderer Hardy demon til neste sesong...pga kassettenes fortreffligheter mht pris....

snella er dyr , 3300kr , men her kan jeg kjøpe feks guru , og ryke på langt mer med samme antall spoler.

eller kjøpe ei snelle til 1000kr med en gang , og ende opp på 4 tusen med 3 ekstraspoler , og snella er og blir ei snelle til 1000kr---ryker snella sitter man igjen med spolene.

det ble mye , jeg gjentar at du neppe går på trynet med visionen du ønsker deg aller mest , så hvorfor ikke kjøpe den ?

Til slutt vil jeg legge til en liten ting til , annenhåndsverdi...... der kommer vision til kort , både mot sage , lamson og Danielsson ......dvs ønsker du å selge , blir tapet mindre med de fleste andre snellene , det er ganske sikkert.....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen, jeg kjøper det med linekapasitet. GT'en er ikke spesielt god der, akkuratt (selvom jeg skal bruke #7 snøre).....

Jeg tviler ikke et sekund på at Guru'en er en meeeget god snelle, men jeg ønsker ikke å kjøpe denne grunnet hva jeg mener er et "kjedelig" utseendet. Når jeg skal kjøpe noe slikt til den prisen ønsker jeg at det skal være litt "tøft" også. Sånn er jeg.. Så får du være så uenig du vil ;)

Hva mener du om Loomis Eastfork'en? Ikke i forhold til Danielsson/Guru-snellene dine, men om Loomis'en alene. Til 950kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reine Makrell-harpa den pris settingen der...... på den nettshop em gleder det å kline tel skjønner jeg... ;D ;D

Jeg vil ikke virke negativ Magnus , men hva spec, bremsesystem , annenhåndsverdi etc angår , og ikke minst hva du får for pengen din , hadde i allefall jeg tenkt meg litt om.....

det er kjøperns dager nå , med tilbud her og der......dermed vil du uansett komme godt ut av det....

jeg skjønner at du syntes vision er fin , og det er den og , det er bare det at ei snelletil slikt sjøfiske , kan du virkelig få brukt for å sette bremsen på prøve , da skal den holde , gjør den ikke det , miser du både fisk og flue , og kan få herpa turen , jeg sier ikke at vision-bremsen vil gå adundas.....bare at det finnes sneller med bedre rykte på seg , til nærsagt samme pris.....

men om du vil kompromisse med utseende og din kjøpelyst ovenfor produktet , skal ikke jeg legge meg borti......

Lamson KONIC er ikke verdens kuleste fluesnelle , men finner du den til halv pris , i rett str....kommer du både en del billigere ut , får en jævla god brems ( vedlikeholdsfri) og helt trøbbelfritt fiske , hva snella angår.....for alle Lamson ahr samme bremsen ( usikker på vanquish , den nye toppmodellen ,men det spiller ingen rolle , for den er langt utenfor ditt budsjett , dermed kan vi bare utelukke den.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt om eastforken....http://www.newenglandonthefly.com/site/eastforkflyreel.htm

litt bilder , snøre/backingtabell til ulike modeller osv......ser jo fin ut denne,.....

snella er forøvrig produsert av Shimano , og det er positivt spør du meg. God backingkapasitet , både med wf 7 og 8 175 yds 30lb

med denne får du på hele snøret og nok backing..........uten at det "lugger" på vei inn....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt om eastforken....http://www.newenglandonthefly.com/site/eastforkflyreel.htm

litt bilder , snøre/backingtabell til ulike modeller osv......ser jo fin ut denne,.....

snella er forøvrig produsert av Shimano , og det er positivt spør du meg. God backingkapasitet , både med wf 7 og 8 175 yds 30lb

med denne får du på hele snøret og nok backing..........uten at det "lugger" på vei inn....

Mvh Espen

Er vi halvveis enige om at dette er en OK snelle? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt om eastforken....http://www.newenglandonthefly.com/site/eastforkflyreel.htm

litt bilder , snøre/backingtabell til ulike modeller osv......ser jo fin ut denne,.....

snella er forøvrig produsert av Shimano , og det er positivt spør du meg. God backingkapasitet , både med wf 7 og 8 175 yds 30lb

med denne får du på hele snøret og nok backing..........uten at det "lugger" på vei inn....

Mvh Espen

Er vi halvveis enige om at dette er en OK snelle? :)

Skal ikke legge meg for mye opp i dette, men jeg hadde klart gått for Guru/Konic eller Danielsson..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guideline IGMA også hos Baardsen :http://www.baardsen.no/storefront.php?pid=102

Det er mye fine sneller til hyggelige priser.....

Loomis en ville jeg helt soleklart valgt , opp mot vison , årsaken bunner i backingkapasitet , jeg kjenner ikke bremsesystemene til noen av snellene , men det står jo litt i den Engelske linken.

Legg merke til at IGMA snellen er oppgitt med backingkapasitet på 20lb ig ikke 30 lb som loomisen.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamson guru er ei bra snelle , personligliker jeg utseende på LS ( litespeed) bedre, og ULA enda bedre , men kantene på spolene er ikke gled i svaberg og stein generellt....dermed fant jeg det greiest med guru , og endte opp med 2 slike i år , dermed har jeg 10 år+ bekymringsfritt fiske , om jeg ikke herper snellene av egen vilje....

Nå er det ikke slik at Lamson er best og alt alnnet bare ræl.....jeg liker dette merket fordi det har vist meg stabilitet , jeg har ikke kjørt enormt store fisker på disse snellene , men kjenner folk som har det , og har meldt om problemfri e fighter.

Etter så mange innlegg og prat rundt dette , legger jeg ved ett bilde , slik at det kommer frem hvem Lamson - modell det snakkes om , Mvh Espen

post-4693-13949882061169_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig Magnus......det er akkurat slike tråder masn kan få gravd og spurt, sett ting opp mot hverandre , og kommet til bunns i å ta en viktig avgjørelse , for det ER viktig å velge rett. ikke minst mht til at man skal trives med kjøpet ikke bare den dagen varen ankommer , men kanskje i flere år , for de som ikke er byttenærder av rang.

Skriv i tråden når snella er pakket ut , og om hva du syntes v ankomst....

husk å klikke på kjøp-knappen når prisen er på bånn ;D

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har seriøst problemer med og forstå hvorfor du vil gå for GT eller crosscurrenten når du kan få så sykt mye bedre sneller til det bruket du skal ha den til. for ikke og nevne prisklasse.

kan bare nevne at jeg kjørte en sø på 5.4 i april iår, på en lamson konic, uten noe som helst problemer.

det var inn og ut og fullt kjør på bremsen i en grei halvtime. ikke et eneste tegn til noe svakhet. i tillegg er den 100% vanntett og saltvannsbestandig. vet ikke om det samme kan sies om GT og crosscurrent gitt.

men uansett, loomisen gjør sikkert jobben.håper du blir fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt om eastforken....http://www.newenglandonthefly.com/site/eastforkflyreel.htm

litt bilder , snøre/backingtabell til ulike modeller osv......ser jo fin ut denne,.....

snella er forøvrig produsert av Shimano , og det er positivt spør du meg. God backingkapasitet , både med wf 7 og 8 175 yds 30lb

med denne får du på hele snøret og nok backing..........uten at det "lugger" på vei inn....

Mvh Espen

Er vi halvveis enige om at dette er en OK snelle? :)

Jepp det kan vi nok være.........

Man skal ikke glemme at Shimano , som faktisk har lagd denne snella , er en av verdens største( ikke størst for det er Daiwa) , produsent av high-end haspelsneller , girgrupper til sykkelproffene , og en rekke andre ting , dermed vil også deletilgang sannsynligvis være problemfritt i mange år , om man skulle trenge en duppeditt en gang.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...