Gå til innhold

Kombinert sydenferie og fluefiske?


Åge

Anbefalte innlegg

Har sammen med en kompis så smått begynt å planlegge en tur til Venezuela evt. Bahamas hvor målet er kombinert familie/fisketur med unger og hele pakka ;D Har sjekket ut guide osv osv så det opplegget begynner å likne noe.

Men da dette ikke blir realisert før om et par år tenkte jeg å sjekke mulighetene for å ta en "light" tur først, dvs se på hva man har av muligheter i europa.

Noen som har tips til en pakketur-destinasjon i europa hvor man kan få fisket litt eksotiske fiskearter med fluestanga?

Målet her er helst barnevennlig hotell/resort hvor det ikke er så fryktelig langt til fiskbare plasser. Og det er da først og fremst sol og varme destinasjoner jeg tenker på. Har vært på Madeira for noen år siden og det så egentlig ganske spennende ut, hadde dog ikke med fluestanga men det var typisk havabbor strekker i nærheten som sikkert huser mye spennende fiskearter.

Alle tips mottas med takk! F. eks kan jeg tenke meg at det er godt Havabbor fiske langs kysten av spania/portugal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineineinei...uaktuelt ;D

Har f.eks. lest på noen utenlandske forum at det er ok havabbor fiske i nærheten av badestrendene på Kanari-øyene grytidlig om morgenen? Så mange nordmenn som valfarter dit ila. året så må det jo være enellerannen som har lufta fluestanga?

Vi snakker ikke rein fiskeferie her, bare at fedrene skal få fiska pittelitt innimellom badeland og waterworld turene :)

Ken selvfølgelig ta en blindtur og prøve, men hvis noen har noen kvalifiserte tips hadde det vært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ta bare bestill deg tur til noe ala Bahamas, ta med det 6/7 stang, kjøp et snøre som er designet for salt og varme og spør noen lokal folk om fluevalg, fisk på morgen Gry, Thailand for eksempel kunne jeg fiske monster fisk, feks tuna rett ved stranda der jeg bodde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har ikke fisket på kanariøyene, men har fisket azorene hvor det er noe ørret som jeg tror er fredet.......fiske i havet fra land var vanskelig.....drakk øl isteden.....Madeira finnes det ørret som er av oppdrett......drikk øl......i Marocco finnes det noe ørret i forbindelse med Atlaskjeden......se på kulturen isteden......det burde vel egentlig som nevnt før her caribien, er redd for at

fluestanga blir fyllmasse i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...