Gå til innhold

Winston Boron II MX vs Winston Boron IIIx


Blue Charm

Anbefalte innlegg

Nordisk venter poå stenger fra Winston , de skal visst ankomme snart....ganske snart....

det kan bli spennede....fine saker Winston , selv om jegikke eier noe fra merke selv...syntes jeg dette er flotte saker...

har en 8 ft 3# på ønskelista , og Winston er en het kandidat , sammenm med sage vxp , vi får se....

Noen som vet hvordan tuber som følger emd til stengene ? cordura eller alurør ?

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å frykte cordura fra toppserien til  Winston.

Si ikke det . . . T&T leveres med cordurarør nå  ;)

Hva er galt med cordura tuber?

bedre med "litt friksjon"fra cordura en stål når man stabler stenger... :)

Tuber burde vært urunde slik at det går ann og stable disse.

Enig med du, Glenn  :) Ihvertfall om man kan unngå å lage dem runde, slik at de går an å sende med posten uten at man blir ruinert også.

Men om andre kunne lage like staselige aluminiumstuber som de til Guideline Fario, så tar jeg gjerne det  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Tror ikke du trenger å frykte cordura fra toppserien til  Winston.

Si ikke det . . . T&T leveres med cordurarør nå  ;)

Hva er galt med cordura tuber?

bedre med "litt friksjon"fra cordura en stål når man stabler stenger... :)

Tuber burde vært urunde slik at det går ann og stable disse.

Enig med du, Glenn  :) Ihvertfall om man kan unngå å lage dem runde, slik at de går an å sende med posten uten at man blir ruinert også.

Men om andre kunne lage like staselige aluminiumstuber som de til Guideline Fario, så tar jeg gjerne det  :D

Tja, den grønne tuben med forgylt metallplakett med R.L.Winston på får duge til nød...     ;)

Ellers forbinder jeg cordura med billigserier....  (Men jeg vet T&T "kutter kost" på tubefronten...)  Hvorfor kommer Fario med alu dersom cordura er så strøkent ?    ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ser ut som Winston har kommet med en ny serie...

Noen her som har kunnet teste stenger fra den nye Boron IIIx serien?

Og har noen kvalifiserte meninger..?

BC

Hei Blue Charm...dette blir nok "selve serien" for flere enn deg og meg ;)

Selv om BIIx serien har sine "innertiere", håper jeg denne serien med noe mer "demping"/avstivet/raskere, vil tilby flere jevne klasser.

Og gjøre de gode enda vassere (skjønt jeg er himmelsk glad for at jeg allerede eier #3 8'6 BIIx, #6 9' BIIx og #8 9' BIIx :D)

#4 9 og #5 9' er det ørlite forbedringspotensiale på for generelle "terningkast toppstenger", og #7 9' må bli mer stiv i toppen enn den gamle  fra BIIx, for å dekke kystfisker behovet (til smålaks i elv er den jo sikkert helt gull slik den er, underhåndskaster så lekent og lett at det er bare skøy)

Til kyststenger har jeg likevel supplert fra #6 9' og #6 9'6 BIIMX

les mer her (også bilde av den lekre lettvektstuben)

Dette blir tøffe greier skjønner du ;)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=17415.msg285975#new

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig,

prøver å nøye meg med en i året,  i motsetning til enkelte andre som tar 5 om ..ehhh..dagen.. ;)

Det ble wt 8´6 # 6 i år..fant blanks og fikk den rigget i Oslo. Yummi..:-)

Så da gjenstår det fremdeles en 9,6 i klasse 7 som jeg ikke fikk kjøpt i år, og det var kanskje bra siden den nye serien kom..?

BC

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, holder med èn i året...problemet mitt er at jeg bor i sterkt traffikert område, skumle billister...man vet aldri om neste år kommer....(ihvertfall det jeg bruker av unnskyldning ovenfor meg selv :))

BIIMX 9'6 #7 er en knall stang, likevel valgte jeg #8 BIIx 9' til slikt fiske jeg tenkte #7 9'6....for den BIIx utgaven er rimelig fin, fin :-*

Tror at BIIIx #7 9', med litt avstiving og spenst blir råbra, men det får du heller fortelle meg om ;)

Høres ut som "byggesettet" ditt ga deg det du var ute etter  :)

Helt sikkert nydelig, og fin i elven

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

:D som jeg mistenkte...skrev vel noen slike antydninger i annen tråd om disse herlighetene....

(selv om slike ting virker rimelig lite viktig å bry seg med...i det store og det hele :'()

http://www.yellowstoneangler.com/Winston.BIIIx.rod.review.b111x.reviewboronIIIxflyrodreview.asp

Fortsatt god jul og et flott nytt år til alle dere

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...