Gå til innhold

Steder å fiske i vinterhalvåret


Marius-

Anbefalte innlegg

Hei

Noen her som har tips til en kombinasjon av tørrfluefiske etter ørret sammtidig med varme nå i vinter halvåret?

Jeg vet flere drar til new zealand osv, men vil gjerne høre om alternativer.

Trenger ikke nødvendigvis være langs kysten med strandstoler og paraplydrinker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere enn Argentina og New Zealand, og mye, mye, mye varmere!!   ;D

Hvor mye (eller hvor lite) kan en ålreit Bonefish-tur koste?

Bonefish, tarpon, permit, baracuda, jacks, hai, snapper etc etc..

12.990,- koster en slik tur inkl. innenriksfly, biltransport, hotel på stranden, båt, guide, lunsj etc..

Men flyet til Belize kommer i tillegg (ca.7000) avhengig av årstid og tilfeldigheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dårlig tillstand med engelsken utenfor de store byene..... ta kontakt med reiseselskaper som http://www.ibsenreiser.no/argentina/patagonia-argentina for å høre om det går ann å bli med på tur, men ikke være med på aktivitet..... Chile er enklere da det har vært en større flykningestrøm til scandinavia som kan være mulighet til hjelp til reiseplanleggingen..... her er Facebook et nyttig hjelpeorgan......vil påstå at de søramerikanske landene litt vanskelig i forhold til å legge reisen til New Zealand.......det pga språkproblemet du vil møte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si feks Argentina.. Hva koster en slik tur, og da tørrflue fiske etter ørret?

Språk? Skjønner de engelsk nedi der?

Dersom du bestiller i god tid, får du flybilett tur - retur Oslo/Bariloche for under 10 000,-. Det er billig å bu og eta.  Leigebil er ein fordel, og den dreg opp. Skal kunne klare 14. dagar for rundt 20 000,-  Fordel å vera fleire fiskerar som kan dele på leigebilutgiftene. rundt 500,- for fiskelisens/sesongkort.

Høgsesong/sumar frå desember til ut februar. Tørrflugefiske etter vakande aure opp til 2 kg er heilt realistisk.  Junin de los Andes er ein liten by som er eit fint utgangspunkt for mange fine elvar, ikkje minst legendariske Rio Chimehuin som renn gjennom byen.

Pm for meir info.

Helge.

H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere enn Argentina og New Zealand, og mye, mye, mye varmere!!   ;D

Hvor mye (eller hvor lite) kan en ålreit Bonefish-tur koste?

Bonefish, tarpon, permit, baracuda, jacks, hai, snapper etc etc..

12.990,- koster en slik tur inkl. innenriksfly, biltransport, hotel på stranden, båt, guide, lunsj etc..

Men flyet til Belize kommer i tillegg (ca.7000) avhengig av årstid og tilfeldigheter..

Man kan få en mer enn allright tur til Abaco, Bahamas for ca 7200/pr uke all inklucive. Flybiletten dit kommer i tillegg, og koster ca 7000. Samme sted som Trond T nevnte tidligere i denne tråden. Bonefishbonefish.com.

Jeg er akkurat ferdig pakket, og setter meg på flyet til Bahamas i morgen tidlig!! Vil råde alle som liker skikkelig fluefiske til å gjøre det samme i løpet av vinteren.

Gjett om jeg gleder meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste tropiske mål er vel Charterferie med Thomas Cook fra England , da kan du få 14 dager All inklucive ferie for 8000 kr !!! .

Da har du mulighet for å fiske Bones og Tarpon i nabolaget. På rett tid av året er det ganske bra fiske også . Guidene er late men billige

Søk på Cayo Coco på forumet her og andre steder og du finner endel info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere enn Argentina og New Zealand, og mye, mye, mye varmere!!   ;D

Hvor mye (eller hvor lite) kan en ålreit Bonefish-tur koste?

Bonefish, tarpon, permit, baracuda, jacks, hai, snapper etc etc..

12.990,- koster en slik tur inkl. innenriksfly, biltransport, hotel på stranden, båt, guide, lunsj etc..

Men flyet til Belize kommer i tillegg (ca.7000) avhengig av årstid og tilfeldigheter..

Man kan få en mer enn allright tur til Abaco, Bahamas for ca 7200/pr uke all inklucive. Flybiletten dit kommer i tillegg, og koster ca 7000. Samme sted som Trond T nevnte tidligere i denne tråden. Bonefishbonefish.com.

Jeg er akkurat ferdig pakket, og setter meg på flyet til Bahamas i morgen tidlig!! Vil råde alle som liker skikkelig fluefiske til å gjøre det samme i løpet av vinteren.

Gjett om jeg gleder meg;-)

ja du får ha god tur Johan, jaggu noen som har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ambefaler ikke å reise til nord kyst av cuba i vinter halvåret.

Robson Green ,i extremfiske,fisket i cuba i alle steder hvor jeg pleier å fiske, med sammen guider ,jeg har brukt siste årene .(men jeg er spansk)de er dårlig på engelsk,og trenger litt tips for å aktivere seg.

og for å fiske i cayo coco ,rio hatiguanico,cayo romano er bedre å fiske fra april-may  fram til october.....

det turen med Johan i abaco er velde interesant.husk at mange turoperadorer lover tarpon fiske...men tarpon er der vare noen måner i året på flatsen.

mvh

tarpon loco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argentina, Junin De Los Andes, godt mulig å komme seg rundt uten å kunne spansk. Og fisket er helt utrolig. Belize og Bahamas har gode muligheter for rimelig fiske. Søk på nettet, gjør mye forarbeid selv og reis med åpent sinn så vil du få en fantastisk tur. Ikke hver dag vil bli en fest, noen bomturer blir det garantert, men en dårlig dags fiske i Argentina/Karibien slår en god vinterdag i Norge.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...