Gå til innhold

Fylkesmesterskap i isfiske, Akershus, 2004


Sven-Kåre

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen
Klikk inn på www.esjff.net for å få mer informasjon om fylkesmesterskapet i isfiske.

 

Her er informasjon om klasser' date=' premier, dybdekart over sjøen m. m.[/quote']

 

Hva har dette med fluefiske å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Er helt enig, det er nok endel som er vel ensporet. Fisker selv etter alt som "puster i vann". Det er ikke altid det passer og fiske med fluestang (selv om den altid er med). Kan for eksempel nevne meite etter gjørs, sm har gitt meg noen av de fineste natur opplevelsene. Og hvis man skal rekrutere unge til fiske så tror ikke jeg fluefiske er den rette metoden.

Jeg tror også at man får med seg flere detaljer som gjør en til en bedre fluefisker, hvis man fisker over alt med alt.

Men som tidligere nevnt så er det fluefiske som ligger midt hjerte nærmest!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Spiller vel ingen rolle om man er enspora eller ikke, nå finnes det forum for alt av fiske så hvorfor bruke ett fluefiskeforum til isfiske diskusjoner?

 

Men for all del, fyll forumet med trytefiske spiller overhode ingen rolle, jeg ser bare ikke vitsen da dette er ett fluefiskeforum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Og hvis man skal rekrutere unge til fiske så tror ikke jeg fluefiske er den rette metoden.

Hva gjør man i UK da? Der er det vel ikke så veldig mye annet enn flue eller avansert meite som gjelder?

 

Misforstå meg rett, jeg er interresert i svaret fordi jeg er nysjerrig og har ingenting imot at folk fisker på andre måter bare de koser seg og ikke ødelegger naturen (eks. ståsnøre med 10 markkroker). Ellers så passer vel dette under "Off topic" :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Og hvis man skal rekrutere unge til fiske så tror ikke jeg fluefiske er den rette metoden.

Hva gjør man i UK da? Der er det vel ikke så veldig mye annet enn flue eller avansert meite som gjelder?

 

Misforstå meg rett, jeg er interresert i svaret fordi jeg er nysjerrig og har ingenting imot at folk fisker på andre måter bare de koser seg og ikke ødelegger naturen (eks. ståsnøre med 10 markkroker).

 

Ellers så passer vel dette temaet under "Off topic" :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg er så veldig bundet av tradisjoner, og jeg har ikke noe forhold til stå snører. Men jeg kjenner og fisker da sammen med noen av disse fiskerne også, og har lært mye av det! Og i mange tilfeller mener jeg nok at det er feil, men ikke i alle.

Og når det gjelder fiske i UK, så tror jeg ikke det er like stor andel av befolkningen som fisker der som det er i Norge. Og tilgjengligheten er ikke altid like enkel. Og matauk fiske er litt lettere å forsvare etisk, en ett rent sportsfiske. Men det skal sies at jeg ser på meg selv som sportsfisker, men jeg tar da med meg en fisk når det passer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle om man er enspora eller ikke' date=' nå finnes det forum for alt av fiske så hvorfor bruke ett fluefiskeforum til isfiske diskusjoner?

 

Men for all del, fyll forumet med trytefiske spiller overhode ingen rolle, jeg ser bare ikke vitsen da dette er ett fluefiskeforum :)[/quote']

 

Hvis du ikke liker å prate om "trytefiske" gudene vite hva det er, men da kan du jo overse posten da?? men er enig at på et fluefiske forum så snakker man om fluefisking men det må da gå an noen ganger å prate litt om andre former for fisking også uten at noen kommer "hylende" og sier at det kan man ikke prate om her pga dette er et fluefiske only forum sheezh :roll:

Men disse "trytefiske" greiene bør kanskje legges til "Off Topic" forumet. ;)

 

Som sagt når man liker å bruke et forum og begynner å kjenne folka der så er det best å holde seg på et forum og ikke fly på masse andre bare for å for snakka om forskjellige former for fisking det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at Fluefiske er "topic" på denne siden, men det skulle vel allikevel være greit å kjøre spørsmål og meninger om alt annet fiske under "off-topic"...... :roll:

 

En utskeielse i ny og ne er vel ikke så farlig. Prblemet oppstår først hvis flere og flere innlegg vil omhandle sluk- /meite-fiske. Da mister fluefiskere interressen, siden mister sitt særpreg, og det er meget uheldig for oss særinger. Dette er jo en side laget av fluefiskere - til fluefiskere...

 

Som Hermansen sier: Det finnes mange nettsider for de andre fiskeformene, så vær med på holde Fluefiskesiden.no til et samlingssted for fluefiskere.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...