Gå til innhold

CTS Affinity MX


Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaringer med denne stanga i klasse 3 eller 4?

En kompis monterte en CTS Affinity MX 8´6”  #3 for 2 år siden, som han mistet i sommer. Han var så pass fornøyd med stanga at han skal montere en ny i vinter.  Jeg har prøvekastet den han mistet, likte den og har bestilt 8’6” #3 og 9’ #5 som jeg skal montere i vinter.

Tidligere har jeg montert CTS MX 10’ #8, DQ 14’ #9-10 og DQ 16’ #10-11, laksestenger som jeg er meget fornøyd med. Spesielt 14ft’eren er lett og kaster som en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

er det de som er bygget / produsert på new zealand? har forsøkt et par stenger av den i sommer og vet du.....de funka, en ikke noe ekstraordinært, på det jevne, som en Sage ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at de er bygd i New Zealand. Til hva slags fisket prøvde du stengene?

Har hørt at flere har likt de høyere klassene til laksefiske, men sett lite om de lettere klassene.

Hvis det faller på denne så skal den brukes til det litt mer forsiktige fiske med små fluer

Ser at man kan få klingen i nesten hvilken som helst farge som gir mulighet for litt "custom" look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg har forsøkt en #4 og en #7 som en nederlands kompis har........greie stenger, men ikke noe ekstraordinært.....vet ikke hva etternavnet på de stengene jeg forsøkte var.... prisleie? hva gjør du dersom stanga brekker, hvor sendes stanga da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del forskjellige cts stenger samt at noen kamerater har diverse. Kun enhånds, vil helt klart anbefale disse:-)

Jeg har stort sett kjøpt klinger direkte fra fabrikken. Send de en mail så får du priser som pdf

Jeg ga faktisk en 9' #3 på 40 års dagen til en kamerat i går, rakk ikke å få testet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noe stang for Staffan dette. Han liker mykere saker. Og sammenligningen med Sage er ikke saa feil. Har ikke testet dem i den klassen da, men generelt ligner serien litt paa Z-Axis men er noe dypere.

De har dypere saker ogsaa, Vintage som er en helaksjonsstang. Pluss glassfiber - Quartz.

Prisen paa MX ligger paa rundt 300 NZD.

Teknologien staar ikke tilbake for selv de aller fremste paa markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vaert "variabel", men sist jeg snakket med eieren sa han at de hadde oppgradert maskinparken, og at leveringstiden naa var forbedret. Hvis han har klingen paa lager saa gaar det selvfoelgelig mye kjappere. MX er en av standardseriene saa boer gaa kjappere.

Jeg bestiller aldri mindre enn 5 av gangen, og faar som regel varene i loepet av 2-3 uker.

Edit: spoer foer du bestiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei Tigerørret, beklager at jeg ikke har svart tidligere - har vært på reise.

Jeg husker ikke helt, men kjøpte en 10ft. #6 her om dagen til SØ fiske (som jeg holder på med) og den betalte jeg 1.300 for. Så noe rundt der for en 10ft. #8, som jeg forøvrig skal kjøpe en til av. Stangen er god til både underhånds- og over hode kast – bruker den til sommerfiske etter laks.

Jeg er ikke god til å beskrive stengers kasteegenskaper, men trives godt med dem - de gjør meg glad. Tore Nilsen kan sikker gi en bedre forklaring, om han leser dette. Jeg har også en 8"6`#3 liggende, som jeg skal montere ferdig i vinter.

Ferdigstilte en 9ft. #5 for en ukes tid siden og den målte; AA 65 og ERN 109gr og det vel ca. 5,45. Jeg må legge til at AA målet er noe ca, mens ERN målet er rimelig nøyaktig.

I fjor vinter monterte jeg to laksestenger 14ft #9-10 og 16 ft. #10-11 Affinity DQ, som jeg brukte gjennom sesongen. For meg - det beste jeg har kastet og fisket med.

Til sammenligning har jeg en del Loomis GLX stenger til laks, SØ og ørret fiske. De er pensjonerte til fordel for CTS.

Leveringstiden har vært noe lang, men har bedret seg betraktelig.

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller du rett fra fabrikk? Og bestiller du i standarfargen? PS. Om leveringstidene er litt lange spiller vel ikke så mye rolle bare leveransene kommer trygt fram(noe jeg ikke erfarte med en blanks fra Statene.)Ser forøvrig at Fly Fishing Masters i Sverige fører CTS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tigerørret - samlebestilling gjennom en kamerat direkte til fabrikk, så får vi en grei volum-rabatt. Prisen jeg nevnte tidligere er rabattert. Send meg en PM så skal jeg formidle e-post adressen hans.

Jeg er rød, men liker blått ;D – så jeg bestiller ”satin blue” – som er til dels matt. Polerer når jeg er ferdig og det syntes jeg er pent. Prisen er basert på standard farge og man betaler noe ekstra for andre farger.

Vi har hatt problemmer med brekkasje i forsendelsen en gang og det ordnet CTS opp i raskt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...