Gå til innhold

Vanntemp i elver på Østlandet


Bånngjedda

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg og teller på knappene om jeg skal reise langt og fiske i elv, eller verspertina i Nordmarka. Litt usikker på elvefisket enda, særlig klekkingene. Er det noen som har temperaturer for større/mindre elver på Østlandet?

 

Det jeg (tror jeg) vet:

 

4-4,5 grader i Rena

ca 7 grader i Hallingdalselva.

Glomma har jeg hørt 8 grader ved Os, litt usikkert...

6 grader i Trysilelva.

 

Noen som har andre målinger, gjerne på samme plasser og forholdsvis ferske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Må huske på at det er mye snø i høyfjellet som ikke er smeltet enda og med litt høyere temperaturer i helgen enn foregående uke vil smeltingen komme igang for fullt. Noen steder er det meldt om regn og da går elvene svinstore. Jeg tror jeg ville valgt en elv som ikke er så følsom for flom og som ikke har tilknytning til høyfjellet. Ellers så vet du du sikkert hvor jeg skal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Heisan!

 

11 grader i Glomma nedstrøms Os i dag, og oppadgående (både med temperatur, insektsaktivitet og vaking :D ).

 

Dere kan sjekke www.wildlife-fishing.net for oppdateringer på insektsaktivitet, vannstand, temperaturer, fangstrapporter og annet gjennom sommeren. Vi skal prøve å holde sidene oppdatert flere ganger i uken gjennom sesongen laugh.png' alt=':lol:'> .

 

Det er også mulig og kontakte oss via mail eller telefon (se kontaktinfo). Til opplysning så er Wildlife-fishing.net en privat og idealistisk side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...