Gå til innhold

En uke 5 fluer :)


Gjest PG

Anbefalte innlegg

Blir litt misunnelig kjenner jeg. Utrolig flott Petter :)

Kjempeflotte! Likte Bibioene

Binde fluer det kan du Petter. :) Nydelige fluer både her og i de andre trådene!!!

Tusen hjertlig takk for meget hyggelige tilbakemeldinger! :) :)

Håper vintern er kort i år sånn at jeg kan få fiska litt også :D

Petter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Min egen variant av Gary Borger's Floating Nymph.

[attachimg=1]

Krok: Tørrfluekrok #12

Hale: Dark dun hacklefibre

Ribb: Crystal Flash

Kropp: Hjemmemekka, rustbrun antron og oliven ekorndubbing

Parapost: CDC fibre og hvit antron

Hackle: Dark dun

Thorax: Den hjemmemekka dubbingen!

God helg! Nå skal jeg åpne meg en iskald pils! Skål!

Pjotr!

post-0-13949885469363_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager meget vakre fluer Petter, sjelden jeg har sett en slik kombinasjon av fiskbarhet og teknikk/eleganse :)

Fiske fluer på sitt beste, og hadde kommet langt opp i en konkurranse f.eks..

Supert!!

Men den flua jeg egentlig tenkte på er en flymf/klekker ala spider-fluene..

Med vingedekkfjær som hackle.

Ikke at den fluen er noen utfordring for deg, men den fisket ufattelig godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meget hyggelig tilbakemelding Tony, det er det jeg prøver med hver flue, å lage en flue som jeg og ørreten liker :)

Jeg bandt det første mønsteret som kom opp som omhandlet Gary Borger's døgnflueimitasjoner. Kjenner ikke til så mange av hans mønster, men jeg har noen bøker av han liggende så kanskje jeg skal ta en titt.

Petter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meget hyggelig tilbakemelding Tony, det er det jeg prøver med hver flue, å lage en flue som jeg og ørreten liker :)

Petter :D

Ja, men det er du som binder flua på kroken fishing og ikke øretten? Skulle vært utrolig morsomt å få sett flueboksene dine en gang Petter.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meget hyggelig tilbakemelding Tony, det er det jeg prøver med hver flue, å lage en flue som jeg og ørreten liker :)

Petter :D

Ja, men det er du som binder flua på kroken fishing og ikke øretten? Skulle vært utrolig morsomt å få sett flueboksene dine en gang Petter.

Jens

Bare å si ifra Jens, så tar vi en fisketur! :)

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meget hyggelig tilbakemelding Tony, det er det jeg prøver med hver flue, å lage en flue som jeg og ørreten liker :)

Petter :D

Ja, men det er du som binder flua på kroken fishing og ikke øretten? Skulle vært utrolig morsomt å få sett flueboksene dine en gang Petter.

Jens

Bare å si ifra Jens, så tar vi en fisketur! :)

Petter

Det kan godt hende jeg tar deg på ordet der Petter. Blir pensjonist fra 1. mai i år, så da blir det masse tid til å dyrke fluefiske framover.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bundet eksemplar av Borgers flytende nymfe Petter, i likhet med alle de andre fluene du presenterer. Rett og slett fabelaktig er det.

Har du ikke sett nærmere på fluene til Borger bør du gjøre det. Velprøvde og effektive mønstre og floating nymph er inget unntak. Ikke ulik den norske varianten "Bjartmar" om noen husker den?

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meget hyggelig tilbakemelding Tony, det er det jeg prøver med hver flue, å lage en flue som jeg og ørreten liker :)

Petter :D

Ja, men det er du som binder flua på kroken fishing og ikke øretten? Skulle vært utrolig morsomt å få sett flueboksene dine en gang Petter.

Jens

Bare å si ifra Jens, så tar vi en fisketur! :)

Petter

Det kan godt hende jeg tar deg på ordet der Petter. Blir pensjonist fra 1. mai i år, så da blir det masse tid til å dyrke fluefiske framover.

Jens

1. Mai....? :D

Det må jo være drømmedagen å bli pensjonist på,tenk å pensjonere seg med hele fluesesongen foran seg,snakker om pangstart! ;D

Du får ha lykke til,en kort februar og etpar vårmåneder så er du der . 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...