Gå til innhold

Ekso elva!!!


Marius (W&M)

Anbefalte innlegg

Hallo du!

Tør jeg gjette på at du er kompisen til Waksvik? :)

Søk på ekso i forumet, så finner du en tråd som heter noe sånt: "Ekso, hvordan er forholdene"

Der står rapporter fra hele fjoråret. Legg spesielt merke til innleggene til Rodswinger og JonnyS. Det er gutter du bør lese nøye. Da får du noen tips ;)

I tillegg kjenner jo Aleks elva ganske godt nå. Bind fluer etter hans råd, og oddsen er plutselig på din side.

Synd jeg ikke er hjemme den helga. Hadde vært trivelig med en kaffe langs bredden og litt skitprat på kvelden.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo du!

Tør jeg gjette på at du er kompisen til Waksvik? :)

Søk på ekso i forumet, så finner du en tråd som heter noe sånt: "Ekso, hvordan er forholdene"

Der står rapporter fra hele fjoråret. Legg spesielt merke til innleggene til Rodswinger og JonnyS. Det er gutter du bør lese nøye. Da får du noen tips ;)

I tillegg kjenner jo Aleks elva ganske godt nå. Bind fluer etter hans råd, og oddsen er plutselig på din side.

Synd jeg ikke er hjemme den helga. Hadde vært trivelig med en kaffe langs bredden og litt skitprat på kvelden.

Lykke til

Jammen Daniel,skulle ikke vi tømme Ekso for kaffevann ? ;D

For å komme med en liten betenkning :

Vi vet aldri hva som skjer når i Ekso, ;) Mye kommer an på hvordan våren forløper,og i år er det visst ganske mye snø,noe som kan medføre høy vannstand også i mai/juni,men det bør være mygg og det bør klekke vespertina,og jeg bør være der! ;D

Kanskje vi sees,følg med i Ekso-tråden,den vil antakelig bli tatt opp igjen så fort det er noe å raportere,forhåpentlig i slutten av april. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo :)

Hehe, ja det har du helt rett i!

Jeg fant tråden som lå litt lengre bak... Hørt rykter om det! Sluker til meg alt av tips og nytte...  8)

Leste en god del på 'tråa' ang hvem fluer som var appetittelig for ørreten der.. Det gikk rett ned i notisboka!

Fortsatt en stund igjen til sessongen (forhåpentligvis kommer den fort) så blir litt studering før den tid...

"Synd jeg ikke er hjemme den helga. Hadde vært trivelig med en kaffe langs bredden og litt skitprat på kvelden. "

Du sier noe der...  :P Blir nok en artig tur! (the fat trout whiskey'en skal nok ligge på innerlomma)

Tusen takk :)

MKJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Willy. Jeg er klar for debut i april og starten av mai jeg. Og du kan jo tro vi skal drikke kaffe, som utover kvelden blir erstatta med en god brun en utafor lavvoene på grustaket!! Men så må jeg ut å tjene til livets opphold (Les: Fiske!!) og for å greie det må en slabbert som meg ut på blåmyra noen uker. Men frykt ikke, gode venn! I starten av juni er jeg klar igjen ;D har bare en liten eksamen som må overståes først :) Deretter er det sommerferie, og starten på den blir i år spandert på Vestlandet :D

Men noen uker borte i leptotiden blir jeg, desverre.. Men bare i starten :)

Og Johansen: Du får hive deg med Aleks på våre turer resten av sommeren. Skjer mye spennende i år! Så kan vi ta en Fat Trout da heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg har både hørt rykter og sett bilder av det Willy ;) Og tror du jeg akter å gå glipp av det i år? Nei! :D

Det er en grunn til at jeg har sittet panisk ved stikka og bundet lepto på lepto.. Har snart så mange varianter (extended body, nobody, paradun, comparadun, vanlig dubba kropp, biotskropp, microduns..) at jeg må ha egen boks til leptoene. Så lei meg er jeg for at jeg var borte den perioden.. Det henger liksom over meg som en skygge :)

Jeg driter meg vel ut hvis jeg treffer på det i år allikevel.. Men da har jeg iallefall vært der når det skjedde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg var det. Men du vet hvilken søndag jeg snakker om :)

Nei, ifjor var det nok både uflaks og udugelighet som gjorde at jeg ikke fikk noe kjempefiske på lepto. Satser på å være bedre rustet i år :)

Ja, det et egentlig microdunsa jeg har mest tro på i år.

Har du noe erfaring med/uten haletråder på disse? Jeg har ikke haletråder på de fleste mine, da fallskjermhackelet sørger for stabilitet på disse, vel? Haletrådene vil jo ikke ha mye effekt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være lurt med noen med haletråder Daniel.

gir mer stabilitet enn en sku tro. i tillegg så legger flua seg akkuratt i filmen, mens en uten kan synke litt med bakenden (ikke at det alltid er en ulempe) dersom hackelet ikke ligger helt perfekt  :)

lager nesten alltid haletråder på mine, lettere å klippe de bort enn å lime på  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne sikkert vært ønskelig med haletråder på mikrodunsen,men jeg lagde mine uten ifjor(som André Brun lager sine),og de var i feil størrelse også,en slags mellomting mellom marginata og vespertina,men fiske gjorde de,og det lenge etter at lepto-perioden var over.

Bjarne fikk en neve,og han ønsker seg flere ! :D

En av grunnen til at de fisker lenge er vel at en art av siphlonyrus klekker,og det ganske lenge også,og den er ikke ulik vespertina,bare bitte litt større.

212 kroken er fantastisk bra,også tror jeg at jeg brukte 104 sp og lignende #14,kort innfesting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Godtfolk:) Som du skjønner danny:P har jeg og marius johanssen funnet hverandre:P og jobber på samma sjappe:) helt rått..

er virkelig lei meg for at du ikke kan komme opp den helgen jeg er der, men håper virkelig du gir meg en lyd når du legger dine planer.. jeg er avhengig av å planlegge litt... av en eller annen grunn...:P men når sommeren er der ligger vaderne, stanga og rekvisitta i bilen og du vet jeg ikke er vond å be:)

Jeg håper virkelig jeg ser deg der oppe dannyboy:) til info er det mulighet for at jeg stikker til trondheim 9 juni og fisker meg hjemover med erlend som var med å persa på ørret i hemsila i fjor!!

så vet ikke hvor du er i verden da??

Og willy:) du mater daniel med nyttig info som jeg også drar godt nytte av her inne :) jeg leser og tar til meg alt du skriver!!

Og danny :) du har virkelig blitt fluehue du :) og det varmer :)

Gleder meg enormt til turen til ekso igjen med Marius :)

vet selv at elva og forholdene varierer veldig, men man kan ikke annet enn å håpe og tro at det blir bra :) og om forholdene er på vår side... nei da hadde det vært kjipt å ikke være der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. Juni.. Hmm.. Da er jeg i Bergen, gitt. Har ikke ferie før mot slutten av juni jeg :)

Men 24. Juni skal jo jeg, Marius og Glenn til Oslo på konsert. Vi tenkte å få til ei ukes fiske etter det? Altså fra 25.Juni da. Hemsila skulle visst være et hot forslag. Keen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. Juni.. Hmm.. Da er jeg i Bergen, gitt. Har ikke ferie før mot slutten av juni jeg :)

Men 24. Juni skal jo jeg, Marius og Glenn til Oslo på konsert. Vi tenkte å få til ei ukes fiske etter det? Altså fra 25.Juni da. Hemsila skulle visst være et hot forslag. Keen?

Mange steder på østlandet som er hotte da.

Waksvik;bare å komme det,er jo nesten alltid noen der.

Edit: Hadde det vært en ide å gått over på den gamle Ekso-tråden,er vel ikke nødvendig med flere tråder om samme elva,jeg for min del svarer på de samme spørsmålene selv om de blir tatt opp der.Jeg vil også begynne å bruke den tråden når sesongen starter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Tar offtopicen på telefon vi Wax! Ta å gi meg en lyd når du har tid, så diskuterer vi der ;)

Så tar vi heller opp Ekso-tråden når det skulle dukke opp spørsmål, og oppdateringene begynner å komme :)

Men da er det jo fint å mimre litt på denne tråden:) synes det var koselig jeg da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...