Gå til innhold

nattfiske i valdres...


Rønsingen

Anbefalte innlegg

Dagen i går startet med masse små fisk som vaket, på fjærmygg og maur som ble blåst ut på vannet. Etter å ha lurt 7-8 fisker på 150-400g så fant jeg og kompisen min ut at det var best å vente til det mørkna så vi satte oss ned på land og lagde en alt for sterk kokekaffe for å holde oss våkne. når klokka nærma seg 12 så satte vi i gang å fiske i et strøm parti i vannet. kompisen landa den første fisken på 600 og var godt fornøyd.

Han lurte på om jeg ville prøve samme plassen og det gjorde jeg etter at det hadde fått roet seg en god halv time. Jeg satte på en muddler variant og stripet den tvers over strømmen, på kast nr 2 så så jeg to store vak etter flua men kjente ingen ting, kastet flere ganger over samme stedet og på kaste 82 så skjedde det samme igjen men denne gangen stoppet jeg å dra inn og da fikk fisken tak i flua. og etter 5 udramatiske min lå det en fin ørret på 800g i håven. Fisken hadde slukt flua og blødde så den måtte bøte med livet.

En god time seinere så gikk jeg opp i ei renne hvor jeg veit det står en del storfisk. planen var den at jeg skulle bytte til en sterkere fortom en 0,15 før jeg skulle fiske meg nedover men det gikk i glemme boka når jeg så hvor fine forhold det var. Satte i gang med å fiske meg nedover og etter et par meter så ser jeg en bølge og noe som minner om en skikkelig finne akkurat der jeg trur flua mi er. Jeg løfter stanga og det er fast fisk! fisken svarer kontant med et 30 meters utras nedstrøm, så jeg prøver så godt jeg kan å følle etter. Tryner og sklir i mørket som en annen tulling, men fisken er der enda den stopper og dunker noen ganger iritert med hodet før den kommer sigendes oppstrøms og kommer opp til den er sirka 5 metter nedenfor meg før den går helt bananas og sprinter oppstrøms. Nå begynner jeg virkelig å frykte for den alt for tynne fortomen... fisken stopper etter vert 15m oppstrøms for meg og kommer glidendes nedover. Plutselig så får den for seg at den skall ned på bunn og der står den i ro i 3-4 min uten at jeg klarer å rikke den. Så begynner den å surre litt rundt nede på bunne og går litt oppstrøms og nedstrøms.

PLING.... :shock: :evil: F*** inni H*****e For en f****** k** jeg er som ikke gadd å bytte fortom!!!!!! :evil: :evil: :shock: :( :evil: :evil: :smt119 :smt068 :smt119

Det som er det mest irriterende er det at jeg aldri så fisken eller merka noe særlig til trøtthetstegn i de10-15 min det sto på. Så vekt er vanskelig å gjette men helt vilt så tipper jeg mellom 1.5-2.5 kanskje større?

 

Man lærer vel av sine feil så jeg satte på 0,25 og dro opp en på 750g uten problemer i det hele tatt på samme stedet en halvtime seinere....

 

Her er at bilde av småfiskene jeg fikk i hvert fall…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, til pass for deg, din latsabb av en useriøs fluefisker :P !

 

 

 

 

:mrgreen:

 

 

 

nei, tulla, det låter helt for jævlig og til skrekk og advarsel for andre.

 

det verste er at traumaen kommer til å forfølge deg i laaaang tid fremover... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var til pass for meg, men nå har jeg lært.... sitter å binder opp diverse fortomer til alt fiske jeg bedriver.... Men en vakker natt så skal jeg finne igjen den fisken som stakk av med flua selv om jeg ikke føler for å ta i stanga akkurat nå............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, var ute igjen i natt og fikk to fine fisker på rett over 600g under natt fiske. Den første tok kl 24:00 mens den andre tok kl 01:30. Trur de større uteble fordi det rett og slett ikke ble mørkt i natt.... (kjekt med en undskyldning...)

Trener på å ta bilder av fisk på egenhånd for så å sette de raskest mulig ut igjen, så jeg legger ved et par bilder igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så begynner den å surre litt rundt nede på bunne og går litt oppstrøms og nedstrøms.

PLING.... :shock: :evil: F*** inni H*****e For en f****** k** jeg er som ikke gadd å bytte fortom!!!!!! :evil: :evil: :shock: :( :evil: :evil: :smt119 :smt068 :smt119

Det som er det mest irriterende er det at jeg aldri så fisken eller merka noe særlig til trøtthetstegn i de10-15 min det sto på. Så vekt er vanskelig å gjette men helt vilt så tipper jeg mellom 1.5-2.5 kanskje større?

 

Er det enda ingen som har fått opp den gjedda som står der ????? laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Nei da, spennende skildring Rønsingen.

Men man ryker ikke fisk vet du.... laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur i natt igjen, for å ta noen kast. fiske kameraten min hadde fått seg nytt snøre som han var veldig fornøyd med (air cell). så jeg spurte om å få teste et par kast. han sa ja og det angrer han veldig på :D For på første kastet så fikk jeg en fin og feit ørret på 700g, etter det så tar det vel ei stund før jeg får prøvd stanga hans igjen ;)

Legger ved et bilde denne gangen også. synd at det ikke er så lett å se hvor feit den er... etter sine 5 sekunder i rampelyset så kom den tilbake til sitt retter element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...