Gå til innhold

Trenger ei ny #3 stang, noe tips?


fiskehelge

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ei ny #3 stang som er min 8,6 fot til max 9 fot.

Har sett på den nye Loomis serien, der har de ei 9 fot #3 men jeg har ikke fått prøvd den enda.

Denne stangen kan gjerne være ei litt rask ei da jeg har ei kortere Scott G serien i #3.

Er det noen som vet om noen gode stenger som også kan takle vannkast greit helst opp mot 9 fot???

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis Superfine Trout Bum, med DT line, da har du en perfekt kombo for alle slags kast untatt de aller lengste. Riktignok er den ikke lenger enn 7'6" fot, men fy for en stang  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje la være, men nå er det en gang slik at jeg liker at folk blir lykkelige:

Fluvius #3 8'6......ERN på ca 3.6.

En rask stang med jevn aksjon.

Vi likte den godt alle som prøvde den i fjor.

Ønsker meg slik selv (til tross for at jeg allerede har den jeveste av dem alle: BIIx #3 8'6).

Det sier bitte litt.

Men prøv den først hvis mulighet, en fabelaktig flott "treer" stang.

Stangen er omtrent en klasse lettere feel/bøyningskurve som Fluvius #4 9' (altså ikke M utgaven men den første). Og den er det jo en del som har likt godt også :)

Altså ikke et totalt annerledes produkt enn de andre i Fluvius serien, bare fordi det er på den lette enden av skalaen.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steffenbrothers glassfiber 8' #3/4 3-delt med DT3. Har du en slik, er du garantert lykkelig ;D

www.steffenbrothersflyrods.com/Pages/fiberglass.htm

Du bør ha rett rygg for å komme med et slik anbefaling. Kjempe stang det.

Ellers deler jeg SVN sin begeistring for boron IIx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene jeg har fått av dere her inne.

Ikke lett dette med å velge seg ny stang, så det er godt med folk som har en bedre oversikt en meg selv.

Skal ta en titt på denne stangen til Eikre om det kan være et alternativ.

Ellers har jeg også snust litt på Winston men dessverre er det så få butikker som fører dette merke så en jeg har en veldig liten kunnskap om disse nydelig stengene.

Har sett litt på LT 8ft9 #3, BIIX 8ft6 #3 og den samme i BIIT, men det er ikke lett når en ikke kjenner stengene.

Steffan stangen synes jeg blir litt for kort da den helst skulle ha vært 8ft6 og opp til 9ft.

Noe flere gode tips??

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Scott G2 883-4,  her er scott på hjemmebane.

Ellers er Sage zxl verdt å teste.

winston BIIx  har også en feel som bør tas og kjennes på.  de er faktisk så bra at de kan kjøpes uprøvd.  (det blir sikker mange sinte nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Steffan stangen synes jeg blir litt for kort da den helst skulle ha vært 8ft6 og opp til 9ft.

Har du fått prøvd den, vil jeg tro du hadde skiftet mening ganske fort. Fantastisk stang, gjør alt du ber den om. Kaster til og med relativt langt om du har teknikken i orden, har mer enn nok fraspark i bunn til det. Ikke nok med det, så er den en drøm å kjøre fisk med som all glassfiber er. Var akkurat denne modellen som gjorde meg hekta på glass, 2 kast og jeg var solgt ;D

Skal du ha deg en karbonpinne, vil jeg ha saumfart nettet etter Scott G 8'8 3 3-delt. En legende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene jeg har fått av dere her inne.

Ikke lett dette med å velge seg ny stang, så det er godt med folk som har en bedre oversikt en meg selv.

Skal ta en titt på denne stangen til Eikre om det kan være et alternativ.

Ellers har jeg også snust litt på Winston men dessverre er det så få butikker som fører dette merke så en jeg har en veldig liten kunnskap om disse nydelig stengene.

Har sett litt på LT 8ft9 #3, BIIX 8ft6 #3 og den samme i BIIT, men det er ikke lett når en ikke kjenner stengene.

Steffan stangen synes jeg blir litt for kort da den helst skulle ha vært 8ft6 og opp til 9ft.

Noe flere gode tips??

Helge

Og av disse er det netopp #3 8'6 BIIx som er "den fremste" (hvis du skal ha en reltivt rask men samtidig mer enn dyp nok aksjon til "alt mulig rart fiske").

Og med den fineste følelsen man kan ønske seg.

Jeg har nettopp denne stangen, samt BIIx #6 9' og BIIx #8 9' som de "sikre kortene" i denne serien. :)

Hvis du er i nærheten av Bergen en dag, kikk innom, så skal du få privatdemo, kanskje kan du samtidig få prøve # 3 8'6 Fluvius også ;)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene alle sammen.

Jeg får sette meg ned å ta en gjennomgang av det som er skrevet her så får jeg se om jeg ikke kan komme til ei løsning på denne saken.

Skal en tur til Oslo til mandag så jeg får ta meg en tur innom noen butikker der inne så jeg kan få kjenne litt på noen stenger.

Takk for tilbudet om testkasting Stig, men bor dessverre på andre siden av fjellene så det blir litt for langt.

Takk for all hjelp her inne

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...