Gå til innhold

Blitz til 450 D


Tor Arne

Anbefalte innlegg

Har selv Canon Speedlite 430 EX II. Akkurat blitz tror jeg faktisk er verdt å legge noen kroner i. Er som André sier, skal du ta noen kjappe bilder så henger ikke denne med. Har kjøpt noen småting som diffuser og noen filtre fra HK, men akkurat slike vitale komponenter hadde jeg heller kjøpt brukt og fått kvalitetsvare :) Men det er nå meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du det....eller antar du at den ikke er rask nok, ser selv på en slik en!

Hei, Staffan. Med raske situasjoner, så mente vi at det ikke er så mye tid til å drive å stille inn blitsen manuelt, og ta en rekke forsøksbilder etc. før man tar bildet.

Selve blitsblinket er helt sikkert kjapt nok  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del: Den fungerer nok helt fint som en innstegsmodell, men etter å ha kjøpt diverse saker med alt fra iPhoneholder etc. så skal man være klar over at byggekvaliteten er litt rufsete. Festemekanismen skrur du deg ihjel på og blir etterhvert slitt, sprekker eller begynner å vingle. Har i allefall gjort det på tilsvarende fester til andre produkter jeg har kjøpt. Batteriluka regner jeg med kan takke for seg etterhvert pga den sprø plastikken som brukes, men den kan festes med tape. Styrken på blitzen aner jeg lite om, men det er nå en gang et rimelig produkt og man må sette forventningene  deretter. Har man ikke råd til å kjøpe kvalitetsvare og alternativet er å droppe blitz så er det selvfølgelig bare å kjøre på. Men å fikle men innstillinger etc. for å få dette til mens motivet ditt forsvinner tror jeg blir litt klønete for amatørfotografer som bl.a. meg selv. Da er det herlig med originalvare som man slipper å tukle med og som følger kameraets innstillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...