Gå til innhold

Sliter med å spille av MTS-filer fra Canon HF200.......


Tor Arne

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få spilt av videoene mine.. De er tatt opp i 24 Mbps, MTS-filer.

Bruker minnekort i hastighetsklasse 4. Legger de inn i Vegas Pro 10.0, men de hakker som faen...

Prøvde å ta opp et par i 12 Mbps i stad, og disse funker helt fint....

Er det Pc`en min som ikke henger med? Har en Dell 1735.

Intel® Core2 Duo, 3 GB Ram.

Prøvde å klokke opp Pc`en, men det går visst ikke på Dell.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tbe79

Vist du setter PREVIEW vinduet til AUTO, hva skjer da?

Den står i AUTO.... Hmm.. jeg ble fortalt at jeg måtte innstallere K-Lite Codec. Det har jeg gjort, men ingen forbedring...

Hmm, merkelig. Det skulle ikke hakke noe spes så lenge den står i AUTO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Høres rett og slett ut som maskinen din ikke henger med i det hele tatt. Går ut ifra at du har kopiert filene inn på maskinen først? Eller spiller du de av via USB fra kamera/ spiller av fra minnebrikka?

VLC ol. er kun egnet for å spille filmene, ikke redigere etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rett og slett ut som maskinen din ikke henger med i det hele tatt. Går ut ifra at du har kopiert filene inn på maskinen først? Eller spiller du de av via USB fra kamera/ spiller av fra minnebrikka?

VLC ol. er kun egnet for å spille filmene, ikke redigere etc.

Jeg har lagt inn filene på maskina først ja... Jeg må få noen til å se på pc`en min tror jeg... er jo ikke riktig at den skal oppføre seg sånn!

Jeg har tatt opp noen filmer i 12 Mbps nå, og dem funker helt fint.

KAN det være at minnekortene mine rett og slerr er for trege? Klasse 4 skal vel egentlig holde, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å få spilt av videoene mine.. De er tatt opp i 24 Mbps, MTS-filer.

Bruker minnekort i hastighetsklasse 4. Legger de inn i Vegas Pro 10.0, men de hakker som faen...

Prøvde å ta opp et par i 12 Mbps i stad, og disse funker helt fint....

Er det Pc`en min som ikke henger med? Har en Dell 1735.

Intel® Core2 Duo, 3 GB Ram.

Prøvde å klokke opp Pc`en, men det går visst ikke på Dell.....

Preview i sony vegas blir gjerne hakkete når man redigerer tyngre HD-filer.Må som regel prerendre (shift+ B)om du skal få flyt i forhåndsvisning, selv på kraftigere maskiner en det du har. Det er i alle fall min erfaring med Sony vegas pro 8, premium 9 og 10.

Etter jeg gikk over til 64 bit W7 og sony vegas pro 10 (64bits-versjon)...ble alt så mye bedre..Sony vegas i 64 bit støtter mye mere ram i preview.Kan hakke i denne versjonen også men det er ikke før du legger til masse effekter ..osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hakker når du spiller av råfilene fra kameraet så klarer ikke prosessoren å følge med i svingene.. Svigebroren min har en 17" dragbar XPS fra 2008 (?) og den takler ikke .MTS i 25Mbit/sec.

Mens min lille Samsung R580 med i3, gf310m (cuda) og 4gib ram takler det helt fint. (win7 64bit)

Heldigvis har jeg muligheten til å bruke stasjonær med litt mer power til redigering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Claus er inne på noe vesentlig: Mange bærbare PC sliter seriøst med film/HD. Stasjonær med litt mer krutt er tingen. (Litt anderledes med Mac bærbar, men her strir også den aller billigste med null ekstra RAM...... LITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er rart, er at Specs på PC`en min, er langt over det som både er anbefalt og nødvendig ifølge Vegas sine produktsider!

Det eneste som ikke er nevnt på de sidene er skjermkort. På maskina mi er skjermkortet ATI Mobility Radeon HD 3650, 256 Mb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Skulle funka det. Specs på papiret og i praksis er ALDRI det samme på en PC desverre........ W7 64-bit er kanskje å foretrekke? Spør de som har peil på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...