Gå til innhold
  • 0

Sene valg


Fluejoakim

Spørsmål

Anbefalte innlegg

  • 0

Du burde fortelle hvordan stang du har først, så er det lettere å få svart deg. Mange her inne som har testet masse, men de må vite hva for stang du har først :)

Tror du burde satse på wf uansett hva du går for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

DT snører er ikke så vanlig, det går for det meste i WF snører, så se etter det. Personlig synes jeg Guideline Presentation er et godt snøre. Tenker da spesielt på at dette har en litt tyngre, kortere klump så du ikke trenger så mye snøre utenfor stangtuppen for å lade stanga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest fredrik hoffmann

Har en #5-6 stang

Dette er veldug ukomplisert, kjøp et WF6F av kjent merke. scientific angler "air cel wf6f" er det du skal ha. Koster kun 299.-

Guideline presentation WF6F er også et godt tips. men det er dobbelt så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

synes det er viktig  å kjøpe en billig nybegynnerline som er glatt, derfor mitt valg aircel........lengdene er ikke så viktig til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

SA aircel er et veldig godt tips. Hva mener du med langt...?

Det synes jeg personlig du skal legge mindre vekt på. Alt for mange skal helst fiske på motsatt bredd av den de hele tiden står på. Resultatet er oftest mer skremt fisk enn fast fisk :) Min erfaring er at jeg får mest fisk mellom 10-20 meter. Med litt trening kaster du godt over 20m med aircel. Det er et godt snøre generelt sett og helt uslåelig i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest fredrik hoffmann

Jeg har Aircel på 6'erstanga for tiden. 

Funker som hakka møkk. Blir det trøbbel, så er det hånda som er problemet, ikke søret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Pål Andersen

Har en #5-6 stang

Dette er veldug ukomplisert, kjøp et WF6F av kjent merke. scientific angler "air cel wf6f" er det du skal ha. Koster kun 299.-

Guideline presentation WF6F er også et godt tips. men det er dobbelt så dyrt.

Helt enig, men til ei klasse 5-6 stang er nok klasse 5 Air Cel et bedre valg i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

dersom du har kuttet den i den enden fortommen skal sitte......da har du forandret på linas egenskaper..... dersom du  har kutta den i enden som baklina skal bindes i så har du bare fått en kortere line....... men er det ikke en eller annen her på forumet som kan forbarme seg over dett karen, finne fram en gammel wf line......i sann ånd av medlemmer på fluefiskesiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest fredrik hoffmann

Hei igjen.

Er det vanskelig og ta roll kast med wf sene?

Nei det er helt utmerket. Det betyr lite om det er WF elle DT.  WF skyter noe lengere dersom du underhånskaster. (spey-kaster)

Men til tradisjonellt rollkast er WF utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei!

Jeg har brukt SA Air cel i 3 sesonger nå, og bruker en billig stang #5. Nå føler jeg at jeg begynner og kaste fine og lange kast med den, men ikke minst med bra presentation av flua.

Det er ett snøre jeg varmt rekommenderer. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest storfemti

legger til en liten hake........mye memory / minne i kaldt vann

Ikke om du farger den, har brukt Air Cel i hele vinter uten problemer what so ever :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...