Gå til innhold

Samletråd for saltvannssnører


Tore Bruun

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over det finnes tips om gode saltvannssnører på trådene. Men jeg savner en egen samletråd hvor man kan legge inn gode og dårlige erfaringer. Selv har brukt SA Stillwater i noen år  og  har vært godt fornøyd med kasteegenskapene og holdbarhet. Men langt mindre fornøyd med minnet. Når jeg nå skal kjøpe nytt, ønsker jeg meg et snøre med alle Stillwaters fordeler og ingen av ulempene. Finnes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på GL s Coastal , rett og slett fantastisk flytesnøre som nå og kommer i flyt versjon....

har tilgode å ha dette på ei stang det ikke passer med.......det er rett og slett det beste jeg har brukt , bastert på saltvannsfiske vel og merke.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coastal er et veldig bra snøre, men vær obs på at klumpen er intermediate og resten av lina er flyt.

sa professional er et full synk intermediate snøre, som du skriver. her går det på smak og behag.

jeg har begge deler, men trives veldig godt med coastal. har faktisk ikke brukt professional snøret på lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dilla. Da ender jeg nok opp med Professional eller Stillwater. Synes egentlig int.-snører bør være glassliner, og da er vel stillwater et opplagt valg. Tror det er stillwater jeg har i 7 også. Iallefall et slow-int. fra SA som glassline. Synes det er mye lettere å holde kontakt med flua når hele linja har samme flyte/synkenivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg så denne skjønnheten, Igor? Hverken skittfiske, flue.no eller nordisk har den inne, så vidt jeg kan se..

du finner den ikke, med mindre den er på tilbud et eller annet sted. som raymond sier så er den erstattet med ei anna line. kommer ikke på navnet jeg heller...

heldigvis så viser ikke wet cellen min tegn til slitasje enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv brukt wett cell i mange år, tør nesten påstå at det var det mest slitesterke og kanskje det snøre som har vært bortimot perfekt klassifisert i forhold til veldig mye annet. SA sine snører er laget "lag på lag" som gjør at de får en meget slite sterk coating. nesten litt synd at wet cell er vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg så denne skjønnheten, Igor? Hverken skittfiske, flue.no eller nordisk har den inne, så vidt jeg kan se..

du finner den ikke, med mindre den er på tilbud et eller annet sted. som raymond sier så er den erstattet med ei anna line. kommer ikke på navnet jeg heller...

heldigvis så viser ikke wet cellen min tegn til slitasje enda :D

Professional er det som har tatt over for wet cell, den er forsovet ikke med glassline lenger.

Ellers vil jeg anbefale costal, helt klart min favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv brukt wett cell i mange år, tør nesten påstå at det var det mest slitesterke og kanskje det snøre som har vært bortimot perfekt klassifisert i forhold til veldig mye annet. SA sine snører er laget "lag på lag" som gjør at de får en meget slite sterk coating. nesten litt synd at wet cell er vekk...

Bare for ordens skyld. Wet Cell er ikke borte bare fått nytt navn, Proffesional heter den nå. Ingenting er forandret. Bare prisen, som har gått ned.

Mvh

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv brukt wett cell i mange år, tør nesten påstå at det var det mest slitesterke og kanskje det snøre som har vært bortimot perfekt klassifisert i forhold til veldig mye annet. SA sine snører er laget "lag på lag" som gjør at de får en meget slite sterk coating. nesten litt synd at wet cell er vekk...

Bare for ordens skyld. Wet Cell er ikke borte bare fått nytt navn, Proffesional heter den nå. Ingenting er forandret. Bare prisen, som har gått ned.

Mvh

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

jippi! da er det håp når min gamle blir pensjonert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RIO har mange forskjellige snøretyper. Har noen prøvd RIO? Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på RIO etter som  Outbound for eksempel har fått skryt på andre tråder her. Men jeg synes det er vanskelig å orientere meg i deres utvalg. Conceptet er etter hva jeg har forstått også litt annerledes enn andre merker flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk over til rio sitt outbound snøre for 3 år siden og sverger til det nå, kvaliteten er så som så men gud for en skyte egenskap! loop har/hadde (usikker) et snøre som er relativt likt, loop multi (gul flyte del og glassklar klump i intermidiate) og dette snøre har noe som kunne virke som mer holdbart. mange snører å velge i der ute, kan være lurt om du finner ut om du vil ha klump eller et normalt tapert wf snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Noen som har testet dette?

SA Mastery Series Streamer Express Clear Tip

Hvordan tåler det kulde?

Takk for hjelpen!

Kastemessig a? Skyter det bra? Tåler det litt vind? Vil du si det er et fast I eller slow I snøre?

Vurderer det opp mot Coastal slow I som jeg synes "flyter" for godt men som er en drøm å kaste med...

jeg har den og den tåler kulde fiiiiiiiiiiiiiiint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Noen som har testet dette?

SA Mastery Series Streamer Express Clear Tip

Hvordan tåler det kulde?

Takk for hjelpen!

Kastemessig a? Skyter det bra? Tåler det litt vind? Vil du si det er et fast I eller slow I snøre?

Vurderer det opp mot Coastal slow I som jeg synes "flyter" for godt men som er en drøm å kaste med...

jeg har den og den tåler kulde fiiiiiiiiiiiiiiint

skyter helt fint. jeg har den i #5 så jeg bruker den ikke i myyyyyyyye vind, men den tåler nok. jeg vil si den er vanlig int i synke delen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre snøretyper som jeg bruker til sjøørret, gjedde og streamerfiske generelt

Rio outbound flyt, Kanonsnøre.

Airflo 40+ clear fast intermediate, Kanon(klump)snøre.

Guideline Coastal fast intermediate, KANONsnøre.

Alle snørene skyter utrolig bra, slår lett over større fluer, tøffe i vind osv.. Man kan neppe trå særlig feil om man velger en av dissa, herlige kasteegenskaper på alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...