Gå til innhold

klart eller farget?


Niklas N

Anbefalte innlegg

jeg startet med SØ fiske i fjor, noe jeg fikk veldig sansen for og skal gjøre mye denne sesongen. Av flere titalls turer i fjor var det bare 2 av de jeg fikk fisk på, og det var i mørket. Derfor lurer jeg. Får dere mer fisk på klar line enn farget? Eller har ikke dette noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nok meningene delte gitt! :)

Persolnlig foretrekker jeg klar line, om det har noe å si er jeg ikke sikker på, men, har opplevd et par ganger at klar har fisket best, og skiftet fra farget til klar og fått en oppsving i fisket... kan ha noe med at linene fisket på forskjellige dybder også selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rio outbond - meget bra

har hørt mye bra om dette ja. er dette klart eller farget?

dette finnes i forskjelige varianter jeg bruker et som er gult og blått, hoover (sakte synk, synk 1) og et som er gult (flyte del) og glassklart (intermidiate) sverger igrunn til det siste. kjempe snøre til sjøørret og havabbor fiske :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rio outbond - meget bra

har hørt mye bra om dette ja. er dette klart eller farget?

dette finnes i forskjelige varianter jeg bruker et som er gult og blått, hoover (sakte synk, synk 1) og et som er gult (flyte del) og glassklart (intermidiate) sverger igrunn til det siste. kjempe snøre til sjøørret og havabbor fiske :D

den siste du nevnte kan være et alternativ. har hørt at outbound er en veldig "tung" line. hvilken klasse bør jeg velge til en #7 stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv begge typer..

Ikke merket noe forskjell... Bruker laaang fortom på dagen uansett... kan ha noe å si...

Nattestid kapper jeg den til en stang lengde..

Har jo endel å si hvor man fisker også ... i østfold brunt vann eller i glaasklart vann i nord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...