Gå til innhold

Lovligheit og belly


Heggeli

Anbefalte innlegg

Ka e generelle regler for bruk av belly i ferskvann. Har skaffa meg en før denne sesongen, så erfaringane er ikkje dei heilt store. Trudde i utgangspunktet at belly var tillatt i dei vatna der det er tilatt med båt. Er det heilt opp til grunneiger?

Har opplevd at fiskekort selger som og leiger ut båt, forbyr belly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde i utgangspunktet at belly var tillatt i dei vatna der det er tilatt med båt.

Ja' date=' det er vel mer eller mindre dette som har blitt vanlig med tiden...

I begynnelsen var mange grunneiere i tvil om hvordan de skulle definere en flytering...

Har opplevd at fiskekort selger som og leiger ut båt, forbyr belly.

Hvis man kan fiske fra båten som leies ut, så er jo dette en smule merkelig :shock: . Men, det er vel fortsatt grunneier / forvalter som bestemmer dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikkje så merkelig at grunneigar forbyr flyteringar når han kan tene pengar på å leige ut båt istadenfor. :roll:

 

Det neste blir vel at man må leie stangen også

 

Om de leier ut båt kunne alternativet være at det kostet litt mere med kort inkl belly rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de leier ut båt kunne alternativet være at det kostet litt mere med kort inkl belly rett

 

Correctement !!! laugh.png' alt=':lol:'>

Det er da bedre "bussines" å ta likt betalt for bruk av belly som leie av båt.

Da slipper man i allefall slitasje på båten sin..

 

Håper jeg ikke satte noen griller i hodet på grunneiere nå..... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være så forbanna ille med en liten gummi-ring da?

Jeg mener at om man leier en båt,har man muligheten til og dorge og alt det der.

Men hvem er det som gjør det ifra en belly da?

Sikkert 100% av de som bruker flytering i dag er og blir flue-fiskere!Vi har ikke muligheten "året rundt" til og plukke opp det vi har lyst til av fisk i alle mulige størrelser!Vi er bare ute etter det det lille ekstra det gir oss og få en ørret eller to på flua vår!Klart det er deilig at fisken kanskje veier over kiloen,men hvor ofte skjer det i forfold til folk som akktivt går inn for og finne den ved hjelp av båt og wobbler?

Fatter ikke hvorfor belly-boat ikke kan være lov der man har lyst til og fiske! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de leier ut båt kunne alternativet være at det kostet litt mere med kort inkl belly rett

 

Correctement !!! laugh.png' alt=':lol:'>

Det er da bedre "bussines" å ta likt betalt for bruk av belly som leie av båt.

Da slipper man i allefall slitasje på båten sin..

 

Håper jeg ikke satte noen griller i hodet på grunneiere nå..... #-o

 

Jeg forsøkte å skrive at det burde koste litt mere med fiskekort inkl belly enn bare fiskekort. MAO billigere enn båt men dyrere enn kun fiskekort

 

Ellers enig at det kan være lik pris for båt og belly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...