Gå til innhold
  • 0

Ny Fluestang


Sondre1

Spørsmål

hei! jeg skal kjøpe meg en ny fluestang nå, og  lurer på gode nybyner sett til maks 2500 kroner! verken for stiv eller myk! skal bruke den til 250 g fisk i elv til 2 kilos i fjellvann! har fluescene, så noen forslag til backing og fortom til stor og liten fisk?

takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
  • 0

en femmer er ofte et godt alternativ dersom man skal ha en stang med stort brukspotensiale. Nå er det stor forskjell på femmere også når det kommer til kasteegenskaper, men velger du en stang med medium rask aksjon så er det et utgangspunkt. Linkene fra Dr.Snusk ser interessante ut, særlig tilbudet fra flue.no ser bra ut, men jeg kjenner ikke stengene.  Jeg ville tatt en titt om det er aktuelle stenger som selges brukt på forumet, ofte gode kjøp, og ofte erfarne fiskere som er selgere. Du nevner " kjøpe ny stang", hva har du fra tidligere og hva ønsker du annerledes ved den nye?

Morten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Gå inn på www.agdars.no her er det fin fine priser på pakkeløsninger.

Om du kjøper deg guideline act4 klasse 5 har du ei stang som tåler litt ruskevind på fjellet samt til godt fiske i elv.

Støtter det som er sagt under. Gå for en klasse 5!! Betrakterlig bedre til allroundfinske. uten tvil.

Snøreklasse 6 kan fort bli litt tungt til 250g fiske i elv!!

det fine med guideline er også servicen.!!

Waksvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Eller følg litt med på noen gode nettsider for fiske.

Er du heldig får du usedvanlig gode priser på nytt og da har du også garanti om du er uheldig!!

kjøpte min act4 for lusne 899,- på agdars... eller om det var skittfiske.no

Har sett litt men finner ikke samme tilbudet.. men ransak nettet så finner du nok gode priser :D

xxl har til og med hatt en guideline flystarter med reelmaster snelle til artige 599,- og med 899,- for act 4 ja da har du 2 stenger.. en i reserve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

hei! jeg skal kjøpe meg en ny fluestang nå, og  lurer på gode nybyner sett til maks 2500 kroner! verken for stiv eller myk! skal bruke den til 250 g fisk i elv til 2 kilos i fjellvann! har fluescene, så noen forslag til backing og fortom til stor og liten fisk?

takker for alle svar! :D

For den summen får du en kanonbra kvalitetsstang og snelle brukt. Jeg ville ikke hvert i tvil. Legg ut en tråd og spør om det er noen som har noe de skal selge. Det er jo folk her inne med en 30-40 stenger i klassene du snakker om her. Du burde kunne klare å få deg en SAGE el lignende for denne summen.Får du taK i en 590 SAGE FLI så gjør du et varp, kanonbra startstang du egentlig kan fiske med i alle år fremover. Dritgod stang som er en kopi av dyrere SAGE modeller. Sjekk ebay også, der er det masse av kvalitet å få kjøpt til en rimelig dollar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...