Bjørn Huse Posted May 11, 2011 Report Posted May 11, 2011 Hallo. Er på jakt etter eit snøre til #4 stanga mi og valget står mellom Presentation og 4cast. Presentation har klump på 8,5m mens 4cast har 10,5m. Trur at 4cast er mest allroundsnøre og hadde bestemt meg for dette, men da "sterke" krefter holder på Presentation så er eg litt i tvil Har prøvd presentation og synst dette er eit bra snøre, men på lenger kast så føler eg at klumpen blir litt kort og kan skape problem dersom timinga ikkje er heilt bra. Er det nokon som har prøvd begge desse snøra opp mot kvarandre, for og imot, lange/korte kast. Event. nokon som har eit av dei brukt som vil selge dette? Bjørnen.
Guest Pål Andersen Posted May 11, 2011 Report Posted May 11, 2011 Med så kort klumplengde ville jeg "vraket" det valget
Sigve Posted May 11, 2011 Report Posted May 11, 2011 Liker godt presetation. Forøvrig er jeg enig om at klumpen er litt kort for lengre kast. Jeg er jo storfan av loop stillwater mener klumpen er rundt 10m på #4. 4cast har jeg aldri prøvd. Regner med at de "sterke kreftene" som trekker i deg er Henning og han skal vel kun fiske vannkast av typen snakeroll og spay. Selv hadde jeg nok kjøpt 2 snører for 2 situasjoner
Guest Pål Andersen Posted May 11, 2011 Report Posted May 11, 2011 Det snøret med lengst klump av disse er mye bedre på nevnte "spesialkast" også.....
Robert Rønne Posted May 11, 2011 Report Posted May 11, 2011 Ville valgt 4Cast uten tvil. Etter å ha testet diverse snører falt den i smak som nr 1:)
Guest fredrik hoffmann Posted May 12, 2011 Report Posted May 12, 2011 Presentation har for kort klum til veldig mye. Husk at 10 meters klump på 4cast også er relativt kort ! Det bør ikke være tvil. Kjøp 4cast dersom allroudbruk er målet. (Aller helst Highwater el liknende.) longbellysnører gjør alt kortklumpede snører gjør, men det funker ikke motsatt
Sigve Posted May 12, 2011 Report Posted May 12, 2011 Etter en lengre kasteøkt med presentation syns jeg lina er litt vinglete. Med stillwater ble alt mye mer presist
Guest Oliver Posted May 12, 2011 Report Posted May 12, 2011 Bjørn burde presisert i sitt første innlegg at hovudgesjeften til dette snøret er midtijungelenfiske i rena. Grunnen til at jeg har sagt presentation til han, er at han har flere snører med 10 meters klump, samt sixt sense. Han trenger et luresnøre til krattfiske i rena der de fleste kastene vil være snake rolls og vannkast på 12 meter fra fisker til fisk.
Guest fredrik hoffmann Posted May 12, 2011 Report Posted May 12, 2011 Ja det er jo absolutt relevant info.
Recommended Posts