Guest Unknown User Posted June 2, 2011 Report Share Posted June 2, 2011 For rundt 20 år siden fikk jeg denne fluen bundet opp av en venn. Jeg husker at jeg fikk inspirasjon fra et nummer av Fluefiske i Norden, men husker ikke mer; navn eller noe annet. Første gangen jeg brukte den var forrige sommer i Rena. Det var mye liv i vannet men hva jeg enn serverte så var ikke noe interessant. Jeg fikk en fornimmelse av fluen og satt den på fortommen. Første kastet small det på en sik på 1.1 kg. Ikke hva jeg ønsket men, den gav fisk. Nå lurer jeg på hva det er eller hva den heter og om noen har mønsteret til den? For meg ser det ut som en klekkende vårflue. Men jeg har for meg at den heter noe i stil med svømmepuppe eller dykkenymfe eller noe lignende. Kunne vært interessant om noen kunne hjelpe meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruffen Posted June 2, 2011 Report Share Posted June 2, 2011 Det er Lennart Bergquist sin dykkende vårflue. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Unknown User Posted June 2, 2011 Report Share Posted June 2, 2011 Frode du er min helt. Har du bindebeskrivelse til den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruffen Posted June 2, 2011 Report Share Posted June 2, 2011 Frode du er min helt. Har du bindebeskrivelse til den? O yes det har jeg. Ok at jeg tar det i morra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Unknown User Posted June 2, 2011 Report Share Posted June 2, 2011 Seff, ikke noen stress. Takk for stor hjelp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest staffan@epost.no Posted June 2, 2011 Report Share Posted June 2, 2011 og em march brown funker like bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Unknown User Posted June 3, 2011 Report Share Posted June 3, 2011 Ja noen av variantene på March Brown fungerer sikkert like greit. Soft hackle er ikke alt for ulik men betydlig tynnere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PG Posted June 3, 2011 Report Share Posted June 3, 2011 Om du vil ha mønsteret nå så er det: Kropp: Fly Rite Vinge: Andebryst (bundet som E12) Hackle: Rapphøne Thorax: Fly Rite Petter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruffen Posted June 3, 2011 Report Share Posted June 3, 2011 Din skurk Petter Helt eksakt: Bindetråd: Gul. Ribb: Bindetråden. Bakkropp: Fly-rite nr 39 Vinge: Mallard. Dobbelt. Hackel: Brun rapphøne. Fremkropp: Fly-rite nr 39 (Hvorfor ikke bruke hareøre?) Ha en fortsatt fin fiskesessong swedeElvis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Unknown User Posted June 3, 2011 Report Share Posted June 3, 2011 Takk skal dere ha. Samme Frode, Skittfiskesnakk videre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts