Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Drar til Trondheim for å besøke en kamerat på fredag, og tar med stanga. Har Vulgataen begynt å klekke der oppe? Er jo nesten 2 uker siden det smalt her nede, selv om jeg desverre gikk glipp av det.

Vi skal nok noen turer i bymarka og muligens en tur til Tydal. Noen som har no tips til noen steder/vann/elver å dra til? (Ja jeg vet dette er et longshot, men tar gjerne i mot på PM og har stor respekt for C&R og hemmeligholding av vann)

Pål

Skrevet

Hei!

Fisket i et vann ikke langt i unna Jonsvatnet i går som jeg vet har bra klekkinger vulgata, og der var den ikke kommet igang enda... Om en uke eller to til nå, så tenker jeg at det braker løs!! :D

Noen som har noen andre erfaringer?

Petter

Skrevet

Hei,

Jeg var på tur ved vasseljvatnet\vasseljtjønna fra fredag til lørdag. Har der vært der?

Der havnet jeg midt i en døgnflueklekking. Er litt usikker på arten. Den lignet på Danica, men den forekommer vel ikke i stille vann etter det jeg har lest? Forslag? Har dessverre ikke bilde.

Skrevet

Nei dessverre :(

Til min store ergelse virket det som det klekket vårfluer, døgnfluer, øyenstikkere samtidig og i tillegg en liten flyvemaursverming...er det mulig?

Jeg fisket tørt med den største døgnflueimitasjonen jeg hadde, og det sa PANG. Men der var også vintertilslaget, så null fisk... :( Totalt to som tok, men som jeg ikke fikk kroka. Så mye gode vak, så det er noen en del kilosfisk der oppe :)

Skrevet

Nei dessverre :(

Til min store ergelse virket det som det klekket vårfluer, døgnfluer, øyenstikkere samtidig og i tillegg en liten flyvemaursverming...er det mulig?

Jeg fisket tørt med den største døgnflueimitasjonen jeg hadde, og det sa PANG. Men der var også vintertilslaget, så null fisk... :( Totalt to som tok, men som jeg ikke fikk kroka. Så mye gode vak, så det er noen en del kilosfisk der oppe :)

hmm, det er sikkert noen kilosfisk i vassetjønna, men det er ikke mange. om du brukte en svær flue, så er det sstor mulighet for at fisken ikke klarte å få hele flua inni kjeften.

har fisket en del der opp og de fleste man får er rundt 200 g. var mye bedre der før i tia, men røya har kommet ut av kontroll og det er tusenvis av røyer på 50 g.

isfiskere tar desverre en god del av den fisken vi kunne tenkt oss å ta når isen er borte ;D

Skrevet

Har du sett noe vulgata i år da Igor?

nope, har ikke vært ute så mye i pinsa pga torden og lyn ;D

men om det blit litt likar fremover, så tror jeg nok de kommer til å klekke :)

Skrevet

Da er det smått i gang! :D

Så ca 15 - 20 vulgata på tømmerholtdammen i dag!

Og plenty vespertina!

Regner med at det kommer til å brake løs neste helg, og da gjelder det å befinne seg i skogen!! 8)

• 2 uker senere...
  • Opprett ny...