Gå til innhold

Loop Yellowline, Hvilket snøre?


Sondre1234

Anbefalte innlegg

Hva med et 5er snøre?

Sikkert et flåsete svar men hvordan kan jeg eller andre svare på det. Finnes en drøss med snører der ute. Det finnes mange som elsker Highwater her inne. Jeg for min del klarer meg godt uten.

Så kan jeg sitte å remse opp liner jeg liker og andre sine.

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva fiskesituasjoner ser du for deg??

Lange kast med god baksleng, eller vanskelige plasser der vann/speykast må brukes?

Det er vel klumplengde som avgjer dette, den lina med kortest klump er GL Presentation (8,5m)

og så GL 4cast (10,5m), Sixthsense (12,5m) og videre GL Highwater (15m?)

Korte klumper spenner opp stanga tidlig, men kan skape problem på lange kast og

da motsatt med lang klump ???

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest erfaring med Loop snører så det blir litt reklame for disse.

Av og til passer ikke klasse på stanga og klasse på snøret helt optimalt. Men kjøper du et snøre av samme merke (Loop) vil det passe og min erfaring er at loop stengene passer best med et snøre av samme klasse. Det har jeg erfart gjennom å hatt deltidsjobb med salg av Loop utstyr. I tillegg har jeg stort sett Loop selv. Men stort sett skal jo andre merker i klasse #5 passe bra. Alltid en fordel å prøve snørene først selvfølgelig.

Anbefaler Loop Opti Stream. Kort klump, spenner opp stanga raskt og du slipper å ha mye snøre ute. Passer dermed fint når det er ikke er så mye plass til baksleng. Perfekt til underhåndskast, ikke like bra til tørrfluefiske pga fremtung klump, men fungerer tilfredsstillende til det også. Jeg bruker dette på min Yellowline i # 3. Dette er samme konseptet som Guideline Presentation. Agdars Sportsfiske har disse til en bra pris 449,-. Tilnærmet halv pris. Dette er mitt førstevalg og alle jeg har anbefalt dette har vært fornøyde.

Vil du ha et glimrende tørrfluesnøre, med lang klump er Loop Opti Stillwater perfekt. Lange kast og fin presentasjon Agdars har det også til samme pris. Men vær oppmerksom på at dette ikke passer til underhåndskasting. Jeg har alltid med en snelle i klasse # 5 med dette snøret.

En mellomløsning er Loop Multi Flyt. 399,.- på nettbutikken til Agdars. (også tilbudspris) Fungerer bra i alle situasjoner, men ikke like bra som de mer spesialiserte snørene. Jeg bruker dette som mitt faste snøre på Loop Greyline # 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...