Gå til innhold

Tips og tilbakemeldinger ønskes! Filmsnutt med egen kasting.


Thomaso

Anbefalte innlegg

Det dukket plutselig opp en liten filmsnutt hvor jeg tar ett par kast. Siden jeg aldri har fisket sammen med noen erfarne fluefiskere, så hadde det vært morsomt med litt tilbakemeldinger slik at jeg kan få utviklet meg.

Så hvis noen har tid, så kom gjerne med litt tilbakemeldinger. :)

MVH

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg synes du kaster pent og bra. Grunnteknikken ser riktig ut. Og synes ikke du kaster for hardt.

Men jeg er  uansett enig i at å øve rolig kasting er glimrende teknikkøvelse.

Presentasjonen din er også bra.

Bra kasting !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kaster pent og bra. Grunnteknikken ser riktig ut. Og synes ikke du kaster for hardt.

Men jeg er  uansett enig i at å øve rolig kasting er glimrende teknikkøvelse.

Presentasjonen din er også bra.

Bra kasting !

Hææ.Hvordan klarer du å se presentasjonen i dette klippet?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Klarer du virkelig å se hvordan flua lander her?

Vis meg nedlegget da?

om.

Ser du ikke det ? At han legger snøret pent ned ?  Ved ca 00.8 s   det må være oppløsninga på skjermen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Oppløsningen?

  Neida.Flua lander utenfor bildet.Det kan godt være at flua lander helt OK,men jeg for min

  egen del ville ikke ha kastet mer elle mindre rett oppstrøms.

  Du liner fisken.Jeg klarer heller ikke se bukta på klippet,så det er vanskelig å

  bedømme hva han virkelig gjør.

  Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

 Oppløsningen?

 Neida.Flua lander utenfor bildet.Det kan godt være at flua lander helt OK,men jeg for min

 egen del ville ikke ha kastet mer elle mindre rett oppstrøms.

 Du liner fisken.Jeg klarer heller ikke se bukta på klippet,så det er vanskelig å

 bedømme hva han virkelig gjør.

 Tom.

Jeg forsøker å si til en som lurer på kastngen sin at dette klarer han fint.

Tomaso, du kaster bra.  Selvølgelig er det ikke helt perfekt, men bra. (Underforstått du er relativt fersk å lurer på status. JEg ser det ikke som min oppgave å fortelle deg hvor du skal kaste.)

Da var mitt siste ord skrevet om tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Jeg synes også han kaster fint Fredrik. :)

  Men han spurte om noen tilbakemeldinger.

  Jeg sa hva jeg oppriktig mente.

  Det første innlegget mitt ble slettet?

  Det var etter min mening ikke noe feil med det innlegget.

  Jeg ment bare at det viile vært mye bedre om

  de filmet det en gang til,slik at vi alle kunne se bukta og

  nedlegget litt bedre enn hva dette klippet viser.

  Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg! Bare vært på fisketur i helgen.

Jeg takker for tilbakemeldinger jeg. Skal se om jeg finner noen andre filmklipp også. Jeg var ikke klar over at jeg ble filmet på denne turen.

Dette ble filmet på slutten av min første sesong. Så er jo ganske fersk. :)

Jeg mener å huske at jeg kastet mer skrått oppstrøms enn det som kommer frem på filmen. Fisk var det uansett ikke der akkurat da. Det ble tatt bilder med blits rett før, og da ble det ganske dødt. Så det var mer en oppvarmingsrunde for neste brekk vi skulle fiske på.

Var mest nysgjerrig på om dobbelttrekket så greit ut. Har kun studert videoklipp, men aldri kommet meg på noe kastekurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er her jeg! Bare vært på fisketur i helgen.

Jeg takker for tilbakemeldinger jeg. Skal se om jeg finner noen andre filmklipp også. Jeg var ikke klar over at jeg ble filmet på denne turen.

Dette ble filmet på slutten av min første sesong. Så er jo ganske fersk. :)

Jeg mener å huske at jeg kastet mer skrått oppstrøms enn det som kommer frem på filmen. Fisk var det uansett ikke der akkurat da. Det ble tatt bilder med blits rett før, og da ble det ganske dødt. Så det var mer en oppvarmingsrunde for neste brekk vi skulle fiske på.

Var mest nysgjerrig på om dobbelttrekket så greit ut. Har kun studert videoklipp, men aldri kommet meg på noe kastekurs.

Synes dette ser brukbart ut jeg! Pr;v [ ro deg ned litt mer, og f[ litt h;yere armf;ring i bakkastet. bruk skulderen og pek stangtuppen aktivt skr[tt oppover Trur det vil rette deg opp litt. Men, detta ser da bra ut! >(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...