Gå til innhold

Monteringsmerkene er skeive


kksebbe

Anbefalte innlegg

monteringsmerker for ringer? Vil tro at disse er satt opp med riktig avstand ikke på retthet.

Nei, jeg mener monteringsmerkene for stangdelene for at ringene skal være på linje når du setter stangen sammen.

Beklager at jeg uttrykte meg litt uklart ;)

Det er en RS V2, så skulle jo tro at merkene skulle stemme overens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ytterste delen som ikke stemmer ?

Det er faktisk de to innerste som ikke er helt på lag med hverandre. Så jeg såg det ikke før jeg monterte snelle på stanga, når snella peker nedover peker stangringene en del til siden.

Dette har jo ingen praktisk betydning men det er bare irriterende  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Inntil få år siden var det bare Scott G serien som haddde disse.

Betingelsen bør være, en guide bør for fanken være rett, eller så er der jo ren komikk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt komisk ja, men sånn er det vel bare.

Så lenge det ikke påvirker funksjonene til stanga bryr jeg meg egentlig ikke.. så mye.. jo, det er irriterende  :-X

Er første stanga mi med sånne merker, så jeg stiller kanskje dumme spørsmål, men er jo greit å vite  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme "problem" med min RS V2 også...  De to nederste punktene stemmer ikke overens

Se der ja.. felles skjebne liten trøst? ;)

Men har du den mørke ringen på enden av korken nederst mot snellefestet som er på bildene? For den har ikke jeg  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... er vel ikke mye trøst i den. Når du monterer stangen sammen står ringene litt til høyre i forhold til snellefestet(med snellefeste vendt nedover) ?

Faktisk ikke, har ikke lagt merke til at den ikke var der før du nevnte det nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... er vel ikke mye trøst i den. Når du monterer stangen sammen står ringene litt til høyre i forhold til snellefestet(med snellefeste vendt nedover) ?

Faktisk ikke, har ikke lagt merke til at den ikke var der før du nevnte det nå :P

Hmm, hva slags konklusjon skal man trekke ut av det mon tro :P

Vet ikke hvorfor jeg la merke til det, er generelt svært dårlig på detaljer, det er mange jenter med ny frisyre som ikke har fått komplimentene sine.

Eller kanskje jeg bare er god på de detaljene som virkelig teller :P

Sendte en mail til Guideline og spurte jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så viktig dette, jeg sikter mot skyene uansett.  Men det er litt artig at de er skeive, når de først har tatt seg  bryet med å lage merker.  ;D

Ja, det er nettopp det, de er jo ikke plassert helt på måfå heller, det er jo litt i nærheten, men det er kanskje en jigg de har brukt som er skjeiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Guideline EXP3- og Guideline ACT4-stang har også skeive slike merker. Er det noen her med Guidelinestenger som faktisk har rette monteringsmerker? :P

Ikke at dette er så nøye for min del. Har generelt et godt inntrykk av Guideline, og jeg klarer da å montere uten de merkene, for å si det sånn. Men som dere sier så er det litt rart når de først har tatt seg bryet med å lage merker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri sett på us- stenger. Man får vel fremdeles det man betaler for...

Til en viss grad enig med deg Fredrik, men jeg syns nå ikke at en RS til 3500-4000 kr er såpass billig at man kan forvente slike feil.

Mulig jeg misforstod deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Dette har jeg aldri sett på us- stenger. Man får vel fremdeles det man betaler for...

Til en viss grad enig med deg Fredrik, men jeg syns nå ikke at en RS til 3500-4000 kr er såpass billig at man kan forvente slike feil.

Mulig jeg misforstod deg.

Neidanhusk us stengene koster kr 4000.- der borte.

Det er bare her at noen prøver seg, og myten om overprisede us stenger oppstår.

På den.annen side, folk må få lov til å tjene seg litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. dessverre er det sterke markedskrefter som styrer prisnivået, og så lenge forhandlere (de fleste) ikke har kundebelegg til å kjøpe inn enorme kvanta vil jo dessverre prisene her til tider være ublu.

men det er en annen diskusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...