Gå til innhold

Lydløse loopsneller


Paul West

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte akkurat et par sneller, som sto for meg som noe av det bedre man kunne legge lankene på. En loop Opti Dryfly og en Evotec g4.

Kjøpte brukt, fikk en god pris og snøre+backing med på kjøpet, så det var med et smil om munnen snellene ble pakket ut. Men what the f...? De er jo helt lydløse! Vantro gjorde jeg et internettsøk, og fant selvfølgelig at dette ikke er en feil :-\

Er alle Loopsneller sånn? Og i så fall hvorfor?? Hvem er det som ikke liker å ha, i det minste, en liten summing i snella når fisken drar avgårde?

Kommer ikke til å skifte ut snellene, tror jeg, men må innrømme at jeg rett og slett ble litt skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

en ting som skal funke til utenom primærfunksjonen vil kanskje skape  spørsmål som: Loopsnella mi bråker veldig hvordan få mindre lyd? deilig med lydløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Første jeg gjør på nye sneller er å fjerne klikk/knarr.

Det begynte jeg med etter første loopsnella.

Suset fra snella ved utras er mere enn nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også ser slik på det etter at jeg har opplevd sus fra snella forårsaket av andre enn meg selv.. Hvem vet. Har fått en god del småtteri mellom 100 og 400g i sommer, men alt har enkelt latt seg taue inn uten aktiv snellebruk. Men snart...! Er heldigvis egentlig jeger, og da nytter det ikke å være utålmodig. Klarer jeg dag ut og dag ut på en stubbe uten så mye som et glimt av elg eller annet vilt, ja så går det veldig fint å nøye seg med småfisk i påvente av ruggen. Når man fisker, så gjør man jo faktisk noe...om det så er å vikle løs flua fra fortommen for ørtende gang :rolleyes: Det er ikke verst bare det :) Fin hobby! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...