Gå til innhold

Scierra HM4.


Bjørn Edvardsen

Anbefalte innlegg

Siden ingen har svart! Jeg har en HM2 8 fot 3er som er bra med et GL Presentation 4. Veldig bra stang!

Ønsker du en 4er for lange eller mellomlange/korte kast? kanskje HM 4 9 fot 4er er "best" med 5er line?

På min fjelltur/Femunden i år hadde jeg med GL RS kl. 6 med SA GPX 6er og SAGE ZXL kl. 5 med RIO LT Trout kl. 5.

Dette var en super kombinasjon for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en HM4 #4 nå i dag,og stangen innfridde den.Veldig bra kaste-egenskaper.Prøvde den med et Opti Stream #3 og et Ridge Line #4. Opti snøret gikk så det suste,men Ridge snøret synes jeg sagget litt. Prøvde også med et Cortland 444 #4 Classic og det passet som hånd i hanske.

Stanga ble kjøpt på Skittfiske for 449,-, og er et røverkjøp.Myk og delikat å kaste med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har denne stanga. kjøpte den litt tidligere i år, før den kom til den super prisen som skittfiske dumper den for nå. typisk.

syntes den er ganske fin egentlig, men er litt skeptisk til markeringene til hver stangdel. mine markeringer er helt off.

har du merket det på din stang? syntes dette er litt bekymrende, da det faktisk kan gå utover stangas kaste egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markeringene er ikke helt i linje,men har ikke merket noe svikt i aksjonen.Fant frem et gammelt Scierra HMT #5 snøre jeg hadde liggende,og det ble en perfekt kombo.HMT snøret er litt lettere enn klassifiseringen,nærmere 4 enn 5 .

Så langt så er jeg positivt overasket over stanga,og til den prisen er det ikke noe å lure på.Matcher langt dyrere stenger.Skal bli moro å få prøvd den i noen lurevann i nærheten til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...