Gå til innhold

Historie.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Gjest Erik Eikre

;D

Har kasta lenge du Tom?

flagre11.jpg

flagre10.jpg

Ser du har samme flagringa enda...

;D

Sorry Tom! Absolutt ikke vondt ment, bare litt artig å se. Øverste bilde er forøvrig fra 2.47 ut i den gamle filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

veldig sjarmerende.... føler meg nesten der jeg også...... bland mye ukjente faktorer i fluefiske som dukker opp.... konkrete ting... isteden for følelse og individuell følelser.... tallrekker isteden for å denne var nydelig.... vekta er 16, 3 gram isteden for nå fikk jeg feelingen..... du verden som den nye genrasjonen fluefiskere klarer å krongle det til for seg sjøl.  :rolleyes:  men det er morsomt å betrakte alle som må hat tall på ting.... dette var en klassefilm! Tror jeg kjøper meg flosshatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har samme flagringa enda...

Den "flagringa" tror jeg ikke det er mulig å komme utenom når man holder mye line i lufta - uansett hvem det er som kaster.  ;)

Det er diskutert i en annen tråd her på FFS og vi ser det igjen på alle slowmo kast med lang line. Selv om man setter en trang bukt med svært høy fart så vil en lang line bruke tid på å rulle ut og i denne tiden vil lina falle mot bakken Omtrent når enden av snøret passerer kasteren og er på vei til å komme på oversiden av stangtoppen igjen i framkastet, vil det nødvendigvis få denne flagringen.

Det er ikke så lett å se den med det blotte øyet og er ikke framtredende med kort line i luften, men lett å se på alle "langlinekast".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...