Gå til innhold

Realistiska flugor på enkelt vis!


Johan76

Anbefalte innlegg

Hej Gutts!

Jag har under ett års tid bundit mer och mer på Json Swedens mösnter och verktyg och jag tycker dom är grymma lätt att binda realistiskt och mycket tåliga flugor blir det, jag har modifierat lite efter eget tycke och smak, främst med vingarna. ni som inte testat borde helt klart göra detta, jag har åtskilliga torrflugeöringar på mitt samvete tagna på Json Style. Älskar deras nya foam i alla brra kulörer. Såg att dom hade förnyat hemsidan också :D

http://shop.jsonsweden.com/

Mycket youtube beskrivningar dessutom! 

Mvh

Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hur upplever du "propellering" när du kastar med de här flugorna? Nu är det många år sedan jag använde brända vingar eller vingar av annat material än fjäder, cdc osv, så det har säkert utvecklats till det bättre. Men kastegenskaperna är ju inte minst lika viktiga med en fluga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hur upplever du "propellering" när du kastar med de här flugorna? Nu är det många år sedan jag använde brända vingar eller vingar av annat material än fjäder, cdc osv, så det har säkert utvecklats till det bättre. Men kastegenskaperna är ju inte minst lika viktiga med en fluga.

Svaret ligger på siden til Json, på høyre side: anti twist swivel ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...