Gå til innhold

Nytt snøre til Scott G2 884


jernfjørå

Anbefalte innlegg

Rio selective trout. Eller wulff TT som høster ekstremt mye god omtale her på forumet. Jeg har et som jeg kan selge deg for 250 ink frakt. Orange av farge. PM meg om du er intr. Vet at begge de snørene jeg har nevnt er manges favoritt på denne stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel nok en spiker i kista for den gamle myten om at fluestenger må ha en spesiell line for å fungere skikkelig!  ;D

Du har her fått tips om gode flueliner, men de passer ikke noe bedre til en Scott G2 enn andre stenger!

Du forteller at du ønsker en line for lengre kast. Generelt vil du kaste lengre med lengre klump, men det er ikke slik at det bare er å køle på med en line med 20 meters klump for å nå superlangt. Det er mer krevende å kaste med en lang klump, dessuten må det være plass til å bruke den der du fisker. Det er heller ikke sikkert at de lengste klumpene er det beste valget om du ofte vader dypt.

Om du forteller litt om hvor du skal fiske med dette fluesnøret, tidligere favorittliner og ditt ferdighetsnivå og type kast (overhodekast/vannkast/begge deler) så vil du få svar som passer enda mer midt i blinken for ditt bruk.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Til Bent.. Dette skrev  du i en tråd i fjor:

Sv: Scott G2 #3 - Snørevalg?

« Svar #2 på: 08. April 2011, 19:31:27 »

Svar med sitatSitat

kan bare føye meg i skrytekoret om selectivetrout lina. passer perfect.

bent

Og ellers har vi det bare bra? ;):D

har det kjempebra 8). neida det var my mistake. det var ett annet snøre som satt på snella med samme fargen. rio selectivetrout passet som hånd i handske til g serien, ikke til g2. blir for slaskete synes jeg.. det som var på snella var rio grand. god til nærfisket, men egentlig for tung for stanga . beklager hvis jeg har missledet noen med det der.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

fikk tips fra stillwaterflyshop om att rio gold ville passe godt til g2en. det og ett tips fra fredrik her inne om guideline highwater, sage performancetaper 2 og scientific angler supra var gode snører til g2.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så er jeg på utkikk etter et snøre for overhodekast da 95 % av ørretfisket mitt består av dette. Fikk testet GL Presentation på stanga i går og dette fungerer ganske godt synes jeg. Men det spørs om det har litt kort klump for det lengste fisket. Jeg ser for meg at snøret jeg trenger bør kunne fungere godt ved dyp vading. Mitt ferdighetsnivå er ganske bra, med endel års erfaring innenfor tørrfluefiske etter ørret. 

Så at GL kom med et nytt snøre som skulle være ganske allround. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan varmt anbefale Airflo Scandinavian Supple Stealth. Den passer på alle mine stenger, det være seg karbon, glassfiber eller cane. Rett og slett en fabelaktig allroundline. Relativt god på vannkast er den også. Herr Stokkebekk nevnte at Guideline 4cast har samme taperinga, så da bør vel den passe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så er jeg på utkikk etter et snøre for overhodekast da 95 % av ørretfisket mitt består av dette. Fikk testet GL Presentation på stanga i går og dette fungerer ganske godt synes jeg. Men det spørs om det har litt kort klump for det lengste fisket. Jeg ser for meg at snøret jeg trenger bør kunne fungere godt ved dyp vading. Mitt ferdighetsnivå er ganske bra, med endel års erfaring innenfor tørrfluefiske etter ørret. 

Ettersom du kaster hovedsakelig overhodekast, så kan du sikkert trives godt enten WF-snøret har jevn klump, tyngden i framkant eller i bakkant av klumpen. Det er litt fordeler og ulemper med de forskjellige profilene, men det er mest snakk om smak og behag. Når du skriver at du allerede har GL Presentation men vil ha et snøre for lengre overhodekast, men også at du vader en del, så ville jeg kanskje tittet på noen av de anbefalte snørene med klumplengde rundt 12-13 meter. Da får du et snøre med klart lengre klump enn Presentation snøret du har i dag, men ikke lengre enn at det bør fungere fint selv om du av og til vader dypt. Jeg vet at Rio Selective trout, Guideline Experience og Scientific Anglers VPT som er nevnt har alle en klumplengde i dette området.

For at du virkelig skal bli sikker i ditt valg, er det bare et godt råd: Prøv selv!  8) Her på FFS.no kan du få gode tips til liner som kan være godt egnet, men for å bli sikker må du prøve dem selv på G2 884'en din! The proof of the pudding is in the eating!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen testing er selvfølgelig det beste, men jeg har fått en god pekepin på hvor jeg skal starte testinga. Jeg er godt fornøyd med GL sine snører og det kan godt hende jeg starter på GL Experience. Har også hørt mye bra om Lee Wulf sine triangle tapere. Noen som har erfaringer med slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...