Gå til innhold

Sjøørretfiske i TØNSBERG


Anbefalte innlegg

Kan like godt starte ballet selv - var ute en kort tur i går ettermiddag i området rundt Ringshaug. Lite som tydet på at kalenderen viste februar med 13 grader, sol og vindstille. Dessverre var det også blankt hav på flere måter. Eneste tegn til liv var en sel 60-70 meter ut - sjelden et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Knall tilltak!

Var en tur ute på Nøtterøy idag. Blikkstille vann og deilig sol. Fisket i 3 timer. Hadde egentlig kastet inn håndkle og var på vei til bilen da jeg så noe som liknet et vak i sidesynet. Jaja tenkte jeg. Prøve et kast. SMEKK. 300 gram :P tok på vaskebjørn size 2. Den tok også veldig grunnt (40 cm dypt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan like godt starte ballet selv - var ute en kort tur i går ettermiddag i området rundt Ringshaug. Lite som tydet på at kalenderen viste februar med 13 grader, sol og vindstille. Dessverre var det også blankt hav på flere måter. Eneste tegn til liv var en sel 60-70 meter ut - sjelden et godt tegn.

man skal aldri gi opp fiske selv om det er sel i nærheten, har ofte hatt kanon fiske med sel i nærheten. men.... er som regel enten eller da  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic og beklager den men selen kan også presse fisken inn i bukter og gi fantastisk fiske men også få fisken til å sture og ikke ta på et par dager.. (kanskje litt lenge..??)

Helt enig med deg her, har opplevd det samme, selen kom, SØen beina inn i bukta og heiv seg over flua, 6 timer med dengning uten resultat å vise til før selen kom(uten fisk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter snøvær hvor all snøen smelter og tilfører sjøen iskaldt vann synes jeg som regel det er noe trøtt fiske. Bør nok vente til vanntempen stiger litt. Er som regel bedre etter fralandsvind som drar varmere vann opp eller når været har vært mildere over noen dager... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

etter snøvær hvor all snøen smelter og tilfører sjøen iskaldt vann synes jeg som regel det er noe trøtt fiske. Bør nok vente til vanntempen stiger litt. Er som regel bedre etter fralandsvind som drar varmere vann opp eller når været har vært mildere over noen dager... ;)

Er vel fralands vind som ikke er bra. Blåser ut  det kalde overflate vannet. Var i Sandebukta tidligere idag. Vannet var kaldt, men fisken var aktiv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter snøvær hvor all snøen smelter og tilfører sjøen iskaldt vann synes jeg som regel det er noe trøtt fiske. Bør nok vente til vanntempen stiger litt. Er som regel bedre etter fralandsvind som drar varmere vann opp eller når været har vært mildere over noen dager... ;)

Er vel fralands vind som ikke er bra. Blåser ut  det kalde overflate vannet. Var i Sandebukta tidligere idag. Vannet var kaldt, men fisken var aktiv :D

ja..nettopp!! blåser ut det kalde som erstattes av vamere vann.....og det er det fisken liker etter min mening.Men hva mener du forresten med kaldt da??hvilken temp hadde vannet i Sandebukta?...tror ikke vi snakker om mer en en forskjell på 2-3 grader .Skal ikke mer til en aldri så liten oppgang i tempen før fisken blir mer aktiv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter snøvær hvor all snøen smelter og tilfører sjøen iskaldt vann synes jeg som regel det er noe trøtt fiske. Bør nok vente til vanntempen stiger litt. Er som regel bedre etter fralandsvind som drar varmere vann opp eller når været har vært mildere over noen dager... ;)

hmmm... skal ikke kapre gleden til brutter men vet det har blitt tatt fisk på 3 kg, 1kg, 1,5kg +++ i tønsberg i dag  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter snøvær hvor all snøen smelter og tilfører sjøen iskaldt vann synes jeg som regel det er noe trøtt fiske. Bør nok vente til vanntempen stiger litt. Er som regel bedre etter fralandsvind som drar varmere vann opp eller når været har vært mildere over noen dager... ;)

hmmm... skal ikke kapre gleden til brutter men vet det har blitt tatt fisk på 3 kg, 1kg, 1,5kg +++ i tønsberg i dag  ;D

kult..i brakkvannsområde eller åpent farvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

liten oppdate fra helgens tur

fisket på hvasser fra lørdag til søndag. fikk 3 stykk på rundt 500 gram, ikke de største gutta men et sted må man starte. utrolig flott vær, men en god del vind. vanntemp ca 5 grader og observerte lite byttedyr. kraftig nordavind (pålandsvind) og grumsete vann gav best uttelling.

flue: femigris (orange) bundet av PÆTTIS

snøre: rio outbound

inntrekk: små hissige rykk med korte stopp.

stang: LTS X2 #6

nå bærer det til fjells for å fiske brunørret i innosene ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Tenkte meg ut med stanga på Furustrand nå. Håper på fisk. Sto i nærmere 6 timer i vannet i går på Nøtterøy uten å registrere noe liv i andre ende av snøret, så håper på mer liv i kveld. Kanskje blir det en litet tur ut på Vallø også.  Om ikke en prikkete kjempe så en liten Horngjel bare for å kjenne liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og brutter sto et par timer ved karlsvika i kveld,et titalls små sei og et par horngjeld.

Tok en tur innom åsgårdstrand for og avrunde kvelden der mista vi et par og brutter persja. Ikke så stor men 1,2 kg

Ikke verst grattis <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...