Gå til innhold

Værste fisketuren noensinne!


KristianM

Anbefalte innlegg

For første gang i sommer fikk vi regn av betydning. Bekker og elver begynnte å få en brunlig farge og ble betydelig større. Da bestemte jeg meg for å ta en tur lenger ut i fjorden å fiske i ei lita, men meget god SØ elv. Jeg visste at det var høyere vannstand en normalt, men jeg fikk meg et lite sjokk da jeg gikk ned til elven.

 

Over 1 meter over normalen! Selv og det blåste kuling og regnet hølja ned bestemte jeg meg for å ta noen kast. Etter hevrt fikk jeg se mye stor fisk som rulla i overflata. Da betydde være veldig lite.

 

Jeg hekta på en nåkså stor flue. Nr8. Hadde et par tilslag, men ikke fast fisk. Så bytta jeg til ei lita flue flue jeg hadde stor suksess med før flomen. Str 12 enkeltkrok, holografisk tinsel til kropp og en kort men tykk vinge av sort tempelhund.

 

Joda. På første kastet var det fast fisk. Den raste ut 50-60 meter, og jeg begynnte å angre på at jeg tok #6'er stanga. Men etter flere slike utrus og 45 minutter begynnte fisken å gi opp. Jeg hadde den helt inne på steinen der jeg stod. Da jeg bøyde meg ned for å håve den sa den takk for seg og spyttet ut flua. :smt102 Den ble stående der noen sekunder før den forsvant sakte ut i elven...

 

Jeg tør ikke tippe vekt på fisken. Men noen småfisk var det ikke.

 

Frustrert og sinna som jeg var fortsatte jeg fisket en liten stund. Men med stadig høyere vannstand og klatring i trær for å hente ned fluer som ble tatt av vindkuler innså jeg at fisken vant denne gangen. Vemodig gikk jeg tilbake til bilen og kjørte hjem. Ble mye furting den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd værre fisketurer enn det ja... :D

 

Kristian; det høres ut som du hadde et spennende fiske før fisken tok, og du fikk en kjempespennende fight med en stor sjøørret/laks som varte helt til landingsøyeblikket, så det eneste du ikke fikk med deg hjem var fisken. Minnene fra denne hendelsen er da mye morsommere og viktigere å ta med seg videre i livet enn middagen(e) du kunne fått av fisken, eller..? :D:D

 

Husk at jo flere dårlige fisketurer man har, jo mer setter man pris på de virkelig gode fisketurene. Stå på! :D:D

Uansett, artig med slike historeier også. De hører jo med til hobbyen vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

 

Tok meg en tur i samme elva i går og dro meg en fin SØ på 1.9kg og 62cm.

Litt morsom måte den tok på. Gikk ut på en stein som var ca en meter fra land. Dro av en 4-5 meter fra snella og la det ut. Så lot jeg bare lina gå med strømmen mens jeg dro ut mer. Med det samme jeg løftet stanga for å kaste, satt fisken. Trodde flua hadde satt seg fast med det samme :) Fisken tok ca en meter fra land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...