Gå til innhold

Taperte fortommer - for billig til å være sant?


splitcane

Anbefalte innlegg

Har nettopp handlet taperte fortommer fra dette nettstedet.

http://www.flylineshop.com/barrio-tapered-leaders.html

Prisene er utrolig lave sammenliknet med kjente merker som Guideline, Rio, Froghair, Stroft etc. Selges i pakker av 3 fortommer. Er det noen som har erfaring med disse?

Guideline, Rio, Froghair, Stroft etc. lager ikke fortommene i .... vel. Du får stort sett det du betaler for. For å si det på den måten.  ;)

Snørene er laget i UK, så de er det intet å utsette på.

Er det en ting jeg er nøye på så er det fortom og fortomsmateriale. Ikke snakk om å fokusere på pris der. Det ville være en fornærmelse mot alt det andre fine (og dyre) utstyret jeg fisker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge de holder mål mot nevnte andre merker, kan de vel koste så lite de bare vil?

Er mange som tror at de må handle det dyreste fordi det alltid er best...

"Sannheten" er vel at det beste og billigeste? er å tvinne fortommer selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge de holder mål mot nevnte andre merker, kan de vel koste så lite de bare vil?

Er mange som tror at de må handle det dyreste fordi det alltid er best...

"Sannheten" er vel at det beste og billigeste? er å tvinne fortommer selv ;)

Jeg angriper det fra motsatt ende: Så lenge de holder MINE mål så kan de koste så MYE de bare vil.  ;)

Generelt så er det ujevn kvalitet på fortommer fra Kina. Noen ryker bare du ser på dem, mens andre er OK. Ihvertfall en stund. De er sårbare mot mekanisk slitasje. Fliser seg opp nærmest. Og holdbarheten er dårlig.

De fleste større merkene lager sine fortommer i Japan, Tyskland eller Australia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...