Gå til innhold

Begna


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

ja ok, jeg hvet om det, men jeg er litt redd elva er litt gromsete etter at vårflommen legger seg nå.. så det at de slapp ut nesten 130 får bare 4-5 dager siden så da kan det være groms i de sakteflytende delene.. bor du i nærheten eller ser elva om dagen lars? evt. farge på elva?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok, jeg hvet om det, men jeg er litt redd elva er litt gromsete etter at vårflommen legger seg nå.. så det at de slapp ut nesten 130 får bare 4-5 dager siden så da kan det være groms i de sakteflytende delene.. bor du i nærheten eller ser elva om dagen lars? evt. farge på elva?  :)

Nei, jeg bor et stykke unna, og har ikke vært der på en stund. Men jeg tror ikke du skal være bekymret for farget vann og grums . . . Er ikke uvanlig at de slipper på godt med vann der, og i fjor sommer var vel ikke elva på under 120 fra mai til september. Har vært der flere ganger rett etter elva har gått stor, og kan knapt huske at det har bydd på noe problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hvordan er det med døgnfluer i elva nå?switcha til værfluer? noen som kan komme med en solskinnshistorie om jevn vannføring og kilosfisk i lange baaaner? :o

Jevn vannføring over flere dager har det vel aldri vært i begna  ;D

Tipper det klekker aurivilli der nå ihvertfall, selv om jeg ikke har vært der i det siste  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å neida Lars, å neida Lars - du er da så flink som bare det til å få fisk du   <<l  - kænn da bære itte skjønne no ænna je..... ;D ;D

Fra kommende helg og 4 uker fremover blir jeg ikke god å ha med å gjøre . . . Bare jeg får smurt snørene mine nå, så  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannføringa er jo som en jojo i begna, reiser opp på hytta som ikke ligger langt unna til helga så for håpe det er noe liv der da! ellers lager meg og knerten liv i dalen der  ;D

glemte og legge ut gangst rapport sist jeg var der og da ble det god fangst over 2 dager, fikk mellom 15-20 stk og største på 6 hekto.. fruen fikk til og med sin første fisk på flyt. så det var stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannføringa pleier (les pleier) å holde seg innafor meter`n på helgene. Men å være der i ukedagene er rett og slett russisk roulett. Jeg husker en gang jeg rigga meg til nede ved bredden med kaffe på ståltermos, grønn snyltekopp og småkjeks fra Joker. Vannet kom snikende på meg bakfra...... og jeg måtte bruke lufta som var igjen i tiedemannpakka som flytevest..... ikke tøft !!    :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannføringa pleier (les pleier) å holde seg innafor meter`n på helgene. Men å være der i ukedagene er rett og slett russisk roulett. Jeg husker en gang jeg rigga meg til nede ved bredden med kaffe på ståltermos, grønn snyltekopp og småkjeks fra Joker. Vannet kom snikende på meg bakfra...... og jeg måtte bruke lufta som var igjen i tiedemannpakka som flytevest..... ikke tøft !!    :P :P

Haha  ;D jeg hatt en sånn opplevelse selv da jeg sto på en stein midt i elva og kasta på en fisk. 2 timer senere  var vannet så høyt at jeg fikk problemer med og gå på land så det ble vått i vadebuksa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...