Gå til innhold

Tiveden - tjuvstart på fluefiskesesongen


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei  :) Vil bare dele denne. Et fantastisk fint sted med ørret, bekkerøye og forvillet regnbueørret.

Jeg hadde ikke nok tid til å legge inn noe innsats på bekkerøya, men det vil jeg bruke tiden på neste gang. De befant seg i en overbevokst sjø med svært begrensede kastemuligheter. Visstnok helt opp i kilos bekkerøye. Det hadde vært moro å få engang  :)

Tiveden er Sveriges sydligste Finnskogområde, og deler av den er nasjonalpark som betyr at skogen får leve fritt som upåvirket urskog.

Her finnes en hel rekke mer eller mindre små innsjøer og milevis av skog. Det er utrolig (i hvert fall visste ikke jeg det) at det finnes et så stort og vilt skogsområde såpass langt sør i Sverige, men det finnes altså. Og nevnte jeg vilt? En morgen jeg kom kjørende mot Stora Sjön, så stod det plutselig ei gaupe midt i veien 30-40 meter foran meg. Den stod med bakenden mot meg, og det var nok eneste grunnen til at jeg rakk å se den, for så fort den ble klar over bilen min så tok den ett gigantisk langt hopp rett inn i skogen. Og var borte. Ett hopp og den var borte. Godt nytt for de to rådyrene jeg fikk se bare noen hundre meter lengre ned i veien  :) Jeg har i hvert fall bare sett gaupe to ganger før i mitt liv (under rådyrjakta) så det er relativt sjelden.

Artikkelen fra Jakt & Fiske:

Tiveden - tjuvstart på fiskesesongen

Andre_Brun_Tiveden_340_D3S_7416.jpg

PS. Jeg har ikke noe med disse karene å gjøre jeg altså, annet enn at vi gjennom dagene ble skikkelig gode kompiser.

Disse to brødrene er trivelige. Og de kjenner sine vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nydelige regnbuer, Tor Arne  :)

Jeg drev faktisk og vurderte å guide en arrangert tur bort dit - rett og slett for å la flere kompiser oppleve denne sjøen. Selvsagt til 0-kostpris slik jeg gjorde når jeg guidet til Island. Jeg har ikke annlegg for å være noen kremmer/selger, men fiskegleden er der  :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe i mot å fiske sånne jeg Andrè, så trenger du noen til å vise deg hvordan man kjører fisk så får du si  ifra  ;D

Hei  :) Det skal jeg gjøre  ;D

Et par bilder til som jeg tok. Tivedengutta er sponsa av Orvis, og det var moro for meg og Andreas å teste hverandres stenger og snører gjennom dagene. Orvis har jo mye bra saker de også så det var kult å bli kjent med litt nye ting.

6902859414_9ab90a4869_b.jpg

6902859814_abe73a3ea8_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...