Gå til innhold

Maursverming i april??


bjorni

Anbefalte innlegg

Måtte ut en liten tur i finværet i dag. Arbeid forhindret meg i å dra ut tidligere. Det var dumt. Noen sporadiske vak i "vanskelig" vannet mitt. Og buzzerfisket slo helt feil. Fjærmygg på vannet, men buzzere var ikke på menyen i dag. Fikk lurt en stakkar på en lepto nymfe, de begynner å bli aktive nå. Men, lepto nymfer var heller ikke innertier.

Tok med den ene jeg fikk hjem og åpnet magen for å se spiseseddelen. Ikke rart jeg bommet. Magen var proppfull av flygemaur...i april!!!

Det har jeg ikke opplevd før.

:)

bjorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra Nordmarka nord. Fint skiføre sist lørdag. Syklet i går via Stryken. Is på lille Daltjuven og Manntjern. Syklet ikke langs Daltjuven, det er snø på veiene det har vært skiløyper. -2 på morningen, men varmegradene kommer fort utover dagen. Snart 18. mai og ny langhelg, da er vel noe i gang :-\ Neste helg blir det kastetrening / gjeddefiske på Steinsfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen flyvemaur i Buskerud i går, men en myrdøgnflue og en skogshårsmygg ble observert  <<l. Vi fikk et par små ørreter også. Kan anbefale kanotur før høygravide, men 7 timer på sete var kanskje å strekke det litt langt.

Hilsen en som i dag sitter på tykke myke puter  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Kb, gratulerer til grom brunis! Var en tur i elv i dag og så en hel del maur, som både fløy og dalet ned på flaten, men null reaksjon fra innbyggerne i elven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...