Gå til innhold

Teeny Gary LaFontaine WF flyt # 05


G*Zu$

Anbefalte innlegg

Jeg har testa det i #2. Nydelig presentasjonssnøre. Coatingen er ikke av Scientific Anglers AST-kvalitet, må nok smøres litt oftere...

 

Men et godt presentasjonssnøre er det. Hvertfall det i #2.

 

Er den Guideline-stanga 'riktig' klassifisert? Har opplevd at Guidelinestenger trenger litt tyngre snører. Hvis det er så ville jeg ha testa Scientific Anglers GPX.

 

mjoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel ....det står nå #5 på stanga. Jeg har aldri hatt eller prøvd Guideline stenger før, så jeg aner ikke. Mener du da SA GPX i klasse 5 eller 6 ?

 

Noen her inne som har en LPX-e og kan kommentere dette ? Evt. hvilket snøre som passer bra til 5'er stanga ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPX er et litt tungt snøre. Et GPX i #5 kan vel egentlig kalles #5,5. Noen liker det, andre ikke....

 

Jeg liker det til underhåndskast hvertfall. Men sliter litt med lange kast...da blir det litt tungt på min stang.

 

Altså; ikke missforstå. Den stanga der kaster sikkert hvilket som helst 5'er snøre! Dette ere bare et klønete forsøk på å komme med tips...

 

mjoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har en LPX-e og kan kommentere dette ? Evt. hvilket snøre som passer bra til 5'er stanga ?

 

Har ikke stanga selv, men har prøvd stengene i klasse #4 og #5 i innendørshaller...

Har ikke opplevd stanga som underklassifisert. Det er en relativ raskt stang som gir høy linehastighet og lange, trange bukter. Personlig liker jeg bittelitt dypere stenger, men jeg husker jeg synes LPX-e´n var overraskende god å kaste med til den prisen de skulle ha..... ;)

 

Det finnes mange gode snører på markedet i dag, men du kan jo prøve stanga med f.eks et SA GPX-, LW Triangeltaper- eller Vision Presentation-snøre. Tror du blir fornøyd da.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uenig i at coatingen på AST-snører er bedre enn på La fontaine-snøret' date=' er heller av motsatt oppfatning. Ihvertfall når man sammenligner SA XXD #4 og La fontaine #4.[/quote']

 

Er tilbøyelig til å være enig. AST virker overlegent når det er nytt. Tror ikke man merker noen forskjell over tid. Begge må smøres uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du !

Kjenner ikke til det Teeny snøret du snakker om, men dersom du er ute etter generelle snøreanbefalinger har jeg lyst til å si at du bør sjekke ut de nye minneløse snørene fra feks Partridge; "Dry and delicate", før du bestemmer deg. Minne er noe dritt og særlig dersom du innimellom gjør noen kast på stille vann.

 

Mvh

rj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.....ok. Fisker mye på stille vann jeg. Hvor får jeg kjøpt det ?

 

Vet ikke om du får kjøpt det i Norge enda men det er vel Mustad som skal levere dem. Ellers er det bare å bestille fra feks England.

 

Snørene til Eikre "Tight Line" har visstnok noen av de samme egenskapene men dem har jeg ikke prøvd enda. Dessuten sliter jeg litt mentalt med knall orange snører :)

 

mvh

rj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...