Gå til innhold

vimeo vs youtube


eriken

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter mye med dataen og ser på diverse snutter legger ut her.

Er vell det eg syns er mest moro av dette forumgreiene, men har så mye problem

med vimeo. Det går så jækla seint der i forhold til youtube.

Og de fleste her inne bruker jo vimeo. Er det noe spesiell grunn til at folk velger

vimeo?

Og hva er grunnen til at det går seint på vimeo, er så mange snutter eg ikke får sett

pga dritt seint streaming.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vimeo er mye bedre,fordi man kan ikke legge ut hva som helst der, så folk som er litt mer proffe bruker det. i tillegg så synes jeg man har mye mer kontroll over det man selv legger ut på vimeo, enn på youtube.

når det kommer til streaming, så kan det hende at det er enten nettet ditt som er treigt eller pcen. jeg streamer hd fra vimeo uten problemer, selv klipper som er over 10 min lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy,

Ser veldig mye på You Tube viedoer, og det er ganske ofte at streamingen går treigt der. Så jevnt over liker jeg å se på Vimeo veldig bra. Det som er litt dumt er at hvis det er lange videoer kan jeg ikke hoppe frem med mindre at det er buffret. Vet ikke om det er slik, eller om det bare er feil på enkelte videoer og oppsett.

Viskelær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er bare at videoer på YouTube automatisk streames i 360p, mens videoer fra Vimeo automatisk streames i 720p HD (hvis det er HD i utgangspunktet, da). Derfor går det fortere å streame på YouTube. Billekvaliteten er selvsagt merkbart dårligere. 

Hvis du velger 720p HD i spilleren til YouTube (nede til høyre) går det akkurat like tregt som på Vimeo, og billedkvaliteten er den samme - eller ihverfall såpass lik at det er svært vanskelig å skille bildene fra hverandre på en dataskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er bare at videoer på YouTube automatisk streames i 360p, mens videoer fra Vimeo automatisk streames i 720p HD (hvis det er HD i utgangspunktet, da). Derfor går det fortere å streame på YouTube. Billekvaliteten er selvsagt merkbart dårligere. 

Hvis du velger 720p HD i spilleren til YouTube (nede til høyre) går det akkurat like tregt som på Vimeo, og billedkvaliteten er den samme - eller ihverfall såpass lik at det er svært vanskelig å skille bildene fra hverandre på en dataskjerm.

Så da spiller det ingen rolle hvem man laster opp på!? Hm.. Er vel kansje heller ett nytt HD camera som er tingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy,

Ser veldig mye på You Tube viedoer, og det er ganske ofte at streamingen går treigt der. Så jevnt over liker jeg å se på Vimeo veldig bra. Det som er litt dumt er at hvis det er lange videoer kan jeg ikke hoppe frem med mindre at det er buffret. Vet ikke om det er slik, eller om det bare er feil på enkelte videoer og oppsett.

Viskelær...

jeg kan hoppe frem uten å ha lasten den hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy,

jeg kan hoppe frem uten å ha lasten den hele

Hvis du kan gjøre det med denne videoen

(Andre Brún, Jurrasic Park Behind the scene), er det nok en kompabilitets greie på min side. Syntes det var litt rart.

Viskelær...

Edit: Hehe, skulle være flink og linke med hva slags video det var siden han er bruker her, men jaggu havna aksent egy over helt feil bokstav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy,

jeg kan hoppe frem uten å ha lasten den hele

Hvis du kan gjøre det med denne videoen

(Andre Brún, Jurrasic Park Behind the scene), er det nok en kompabilitets greie på min side. Syntes det var litt rart.

Viskelær...

Edit: Hehe, skulle være flink og linke med hva slags video det var siden han er bruker her, men jaggu havna aksent egy over helt feil bokstav.

no problem med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Noen ganger funker alt helt hundre, andre ganger ikke... Kommer an på flere faktorer. Har 70/70 linje så det laster kjapt fra "min side". Filmen det var linket til over her lastet seg inn på sekunder, og det var ingen problemer å gå bakover i filmen. Gikk jeg fremover startet den på begynnelsen uansett. Etter å ha prøvd en god del ganger, hakket den litt.. Vet ikke om det hjalp på trådstarters problemer.....Men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...