Gå til innhold

Brems på Streamstix salmonseeker #10


Atle L

Anbefalte innlegg

Etter at jeg kjørte hard brems under kjøring av Laks så har bremsen blitt svak. Får ikke strammet den skikkelig opp. Er det slik at Bremsesystemet er ødelagt eller er det noen mulighet å stramme det på noen annen måte ved å åpne snella? Hva slags bremsesystem er det på disse snellene, skivebrems? Går det ann å bytte ut bremseskivene isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne snella er knapt brukt så at bremsen er slitt etteren laks er vel rart. Sendt mail til fiske og friluft. Så for vi se. Etter sigende skal bremsesystemet være oppgradert fra troutseeker modellen. Får håpe det bare er en feil med bremseskivene da jeg kjøpte snella  her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du maa skru av bremseskruen (den lille skruen i midten er motgjenget. Altsaa skru mot hoeyre for aa skru den av). Deretter loesne mutteren som blottlegges. Bremseskiva sitter inne i "hylsa" paa motsatt side. Altsaa den som er synlig inne i snellehuset. Hele denne hylsa maa byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kork, og snakket nå med Fiske og friluft i Fredrikstad. De sender en ny brems gratis til meg, selv om jeg ikke har kjøpr snella av dem men brukt her på forumet.

Skal handle mer av dem i framtiden. Veldig hyggelig han som jobber der!

Takk for ekstremt bra service <<l

http://www.fiskeogfriluft.net/

der har jeg også handlet en del ting, makan til service skal du lete lenge. prisene er ikke noe å utsette på heller. det er f... meg sånn det skal være  <<l

keep up the good work sier jeg bare - sorry OT men måtte bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme feilen når den slipper under kjøring ?

Det hoeres mer ut som en feil paa rullelageret. Kan f.eks. skje hvis det er mye fett rundt akselen. Eller rett og slett et daarlig lager. Fort gjort aa bytte ut.

Vet du hvor jeg kan få kjøpt et slikt? Kansje på den butikken som de skryter av her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve. Ikke noe veldig krise men hvis det går an å fikse den så er det jo dumt å ikke gjøre det.

Det var en luring som solgte den til meg her på forumet......

Jeg er vel den letteste å lure tipper jeg. Bare spør JB ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum som jeg var brukte jeg denne snella i elva idag og justerte bremsen det jeg klarte, Fikk laks som dro ut ut mye snøre på hard brems. Bremsen sa godnatt og snella fikk overløp derpå skikkelig vase... Fisken gikk mens jeg fikla med snøret :-\ Venter på ei guideline watergrip snelle jeg har byttet med en bellybåt her. Håper denne tåler laks! Skal åpne salmonseekeren å legge ut bilder her så kanskje det var en feil med snella? Etter at den er fiksa skal jeg kjøre noen skikkelig bremsetester før den sitter på stanga igjen. eventuelt ikke stole på bremsen å bruke hånda mer da hadde jeg kanskje landet laksen som jeg tipper var 8-10 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...