Gå til innhold

Kinetic - vadere


TrulsR

Anbefalte innlegg

Hej,

er litt på kikkern etter vadere, og Skitt Fiske selger Kinetic-pakke til 1500 kr.: Kinetic O2

Har noen greie på hvordan disse er? Er det et greit kjøp? Jeg er som regel kvalitetsbevisst; kommer jeg til å bli skuffet?

Kan det "lønne" seg å legge på en 500-lapp ekstra og gå for Scierra CC3 i stedet?

Kikket også litt på CC3 Waist men det er kanskje greit å ha mulighet til å vasse over livet?

Har svært lite greie på vading!

Eneste jeg har eid fra Kinetic er en fortomsklipper jeg bytta ut dagen etter, så jeg er litt usikker på hvor kvalitetslista dems ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger mange tråder om akkurat denne vadebuksen.. Har hatt denne pakken selv og måtte bytte ut jakke og bukse ganske fort.

Buksen min lakk på mange steder selv da den var ny. Jakken er så stiv og tung at den var rett og slett ubehagelig å ha på seg. Skoene er bra :) Har kjøpt CC3 Waist buksen og fikk den i går, skal bli spennende å prøve den ut, men kan dessverre ikke si noe særlig om den siden jeg ikke har fått prøvd den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det lurt i å legge litt mere cash på bordet og heller gå for vision extreme zip. De har pakketilbud på dette også på skitt fiske. Extreme zip vadera er BRA vadere til den prisen, og de fleste her inne som kjenner til disse støtter dette! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med fiskebekledning er at man generelt får det man betaler for . . . Om man fisker ei helg eller to i løpet av sesongen så vil det meste som kan kjøpes duge.

Om man derimot er ute i all slags vær og forhold, og fisker myyye, så finner man fort ut at det ikke er på bekledningen man bør spare pengene  ;)

Utrolig lite stas med ei vadebukse som lekker når vanntemperaturen er 6-7 grader, og kjipt med ei vadebukse som ikke puster når det en sjelden gang er 25 grader + i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det lurt i å legge litt mere cash på bordet og heller gå for vision extreme zip. De har pakketilbud på dette også på skitt fiske. Extreme zip vadera er BRA vadere til den prisen, og de fleste her inne som kjenner til disse støtter dette! <<l

Om jeg legger like mye cash på bordet kan jeg også få Loop Opti Xpand og Loop Waimea.

Er det så viktig med den jakka? Kan jeg ikke like gjerne slenge på  meg en rumpetaske dersom været tilsier det? Og heller hive på meg Helly Hansen-jakka hvis det blir drittvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vadebukse og fluevest for.eks funker smooth! Eller en chestpakk med sekk på for litt lengre turer. Mange muligheter. Har aldri eid en vadejakke og aldri følt at jeg har trengt en. Skulle det drøppe litt fra oven har jeg alltid enn tynn regnjakke i sekken. Vadejakke blir fort for varmt på sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.baardsen.no/storefront.php?pid=907

Vision Extreme Zip:

Vision buksen og sko fra GL sko til 1499,-

Høster mye ros denne buksen på forumet ja.

Dette så jo mye bedre ut! Tok en kjapp titt på Kinetic-settet fra avstand en gang jeg var innom SF, men fikk et litt rælete inntrykk.

Vadebukse og fluevest for.eks funker smooth! Eller en chestpakk med sekk på for litt lengre turer. Mange muligheter. Har aldri eid en vadejakke og aldri følt at jeg har trengt en. Skulle det drøppe litt fra oven har jeg alltid enn tynn regnjakke i sekken. Vadejakke blir fort for varmt på sommerstid.

For en drøy måned siden vada jeg i flere timer med badeshorts, sandaler og rumpetaske og klarte meg egentlig fint. Det var riktignok en liten elv, skal jeg ut i større trenger jeg nok en vadebukse og sko, men jeg savna på ingen måte en jakke å ha på meg ;D

Lønner det seg forresten å bestille litt store sko? Føttene er vel neopren, så de tar inn vann, eller skal man klasse på meg ullsokker under? Regner med at størrelse-# på skoa er US-størrelse? Slik at 44-45 er #11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten sende mail til butikken evt ringe og spørre hvordan den typen sko er.. Noen tar høyde for dette og setter str slik at man bare bestiller vanlig skostr, mens andre sko må du gjerne bestille 2-3 str større. Dette er forskjellig fra merke til merke.. :)

Vade i badeshorts hørtes ikke mye behagelig ut..  Pådrar deg urinveisinfeksjon på 1-2-3 da vettu.. Ikke behagelig har jeg hørt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med sokker i vadere. Svetter man på beina absorberer sokkene det meste av svetten og man unngår liklukt i vadera etter 4 turer. Tykkelsen på sokkene bestemmes av tempen på vannet seff.. Kom nylig hjem etter en ukes elvefiske der tempen lå på rundt 5 grader i elva. Her brukte jeg tjukke ullsokker, ullundertøy og joggebukse, genser og tjukk fleecejakke på kvelden. Tjukke sokker og hel fleecebib er også chill. Eneste kjipe er at du må betale dyrt pga en liten SIMMS logo på brøstet hvis denne kjøpes i fiskebutikk...Tror ikke jeg har sett noen andre enn SIMMS dresser i butikkene!?  Hvis noen vet om billig fleecebib, altsa hel dress så skrik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med sokker i vadere. Svetter man på beina absorberer sokkene det meste av svetten og man unngår liklukt i vadera etter 4 turer. Tykkelsen på sokkene bestemmes av tempen på vannet seff.. Kom nylig hjem etter en ukes elvefiske der tempen lå på rundt 5 grader i elva. Her brukte jeg tjukke ullsokker, ullundertøy og joggebukse, genser og tjukk fleecejakke på kvelden. Tjukke sokker og hel fleecebib er også chill. Eneste kjipe er at du må betale dyrt pga en liten SIMMS logo på brøstet hvis denne kjøpes i fiskebutikk...Tror ikke jeg har sett noen andre enn SIMMS dresser i butikkene!?  Hvis noen vet om billig fleecebib, altsa hel dress så skrik!

Kjøpte en Guideline fleecebib i vår, og den har vist seg å være overlegen alt annet jeg har hatt av undertøy under vadebukse/jakke . . . Ikke noe problem å stå utvadet til livet en halvtimes tid i elv med temperatur på ca 6-7 grader, og det har jeg ikke maktet med tilsvarende bekledning jeg har brukt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vision bukse og sko til salgs på forumet. Str L. Bare et tips:)

Takk for tipset - hadde jeg bare vært en L :-\

Nå ligger jeg og tipper mellom http://www.baardsen.no/storefront.php?pid=907 og http://www.agdars.no/index.php?c=2&kat=NETTBUTIKK&s=getItem&ID_Item=13347 + http://www.agdars.no/index.php?c=2&kat=NETTBUTIKK&s=getItem&ID_Item=10916

Burde jo egentlig gjøre samme nytta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ga du for'n?

Denne lå i ei "skrotkasse" i skedsmohallen under fluefiskemessa der i mars, så jeg fikk den vel til 2-300kr, mener jeg å huske. Sikkert en utgått modell, men regner med dagens utgave ikke er dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...