Gå til innhold
  • 0

Hvordan skal klekkere fiskes?


Skævvens_Mann

Spørsmål

15 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Gjest staffan@epost.no

er nesten frista til å svare som imitasjonsobjektet...... hvilken slekt insekter bør vel være det riktige å spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

døgnfluene lar du ligge stille, bind inn litt marabou miksa med cdc.... da fluter den i filmen.... maraboufjæra  gir bevegelse nok.... korekt etter imitasjonsteorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

De fleste klekkere kan du fiske stille, som Staffan sier. Ellers har jeg i vann og stilleflytende elver fått fisk under intrekk. Once & Away-klekkeren som jeg fisker mest med, blir omtrent som en popper hvis man trekker den litt kjapt inn rykkvis. Ikke akkurat imitasjonsfiske, men likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Bishop

Selv fisker jeg Rhodani og Aurivilli klekkere i "dead drift", dvs at de kastes oppstrøms for så å flyte stripefritt over fisken. Dette har jeg gjort med særdeles godt hell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

en klekke fase hos insektet foregår uten fremadgående bevegelse hos insektet...... men som anders sier, man kan få fisken selvom den beveges..... da er det bevegelsen som er huggutløsende og fisken har trodd det var et annet insekt i en annen fase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Klekkeimitasjoner av vårfluer kan man med hell gjerne bevege litt. Fremgangsmåten min er som regel død drift først, og lykkes ikke det, striper jeg klekkerne eller drar de under for å la de poppe opp igjen. Ei vårflue som Rackelhanan ble jo designet akkurat for det, dras under for så å poppe opp (I første rekke for å imitere dykkende eggleggende vårfluer, men funker bra når det klekker også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

ingen bevegelse på klekkeren....  dersom det skal være korekt må du fra noen mikrobevegelse som er ørsmå.... bevegelsen kan du skape med myke materialer i klekkeren....... men som det er skrevet her så tar fisken ofte på bevegelse.. det er derfor våtfluesvingen fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg skal i morgen reise til nortrøndelag, nærmere sagt langt ut på kysten.

Der kan man gå opp på fjellet, et par timers tur, og jeg har store forventninger.

Dette er fjellvann det sjeldent fiskes i, så fisken er uvant med folk og fake-fluer.

Kan noen raskt gi meg tips om hva jeg bør servere? Selv regner jeg med kun tørt.

Å i hælvette som jeg gleder meg..... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...