Gå til innhold

Hjemme fra Valdres, nok en gang!


Dan Haukland

Anbefalte innlegg

Da var jeg hjemme fra valdres nok en gang! Var i Nord-Aurdal, Hibakk, Kruk(som i fjor).

I fjor tok jeg rundt 20 ørreter på snittvekt 300 gram, på 1 uke. Men i år tok jeg rundt 40 ørreter på snittvekt 350 gram! Vårfluer, lepto, mygg osv lå på vannet og fristet ørretene! De fleste ørretene jeg tok, var på Gul/sort superpuppan. Mye ørret oppi valdres!

Mange vann rundt i valdres, er overbefolkede. De vannene jeg fisket i, var relativt overbefolkede.

Jeg legger ved en videosnutt, og noe bilder  ;)

post-6061-13949892965704_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynningsfiske er viktig!!! Jeg ble lettere opphetet da Statskog skrev det dem skrev med tanke på at jeg vet hvor mye jobb det ligger i kultivering og at noen grunneiere forsømmer sin plikt!

Tror du er inne på et riktig spor og får garrantert betalt for det <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke rart det blir store filer av store fisker!  <<l

Neida, jeg har selv en slik elv rett i nærheten, trives som plommen i egget der. Med en #3 stang og døgnfluer er det ett eldorado. Fisken varierer stort sett fra 2-400gr. Men her finner jeg roen og freden senker seg osv...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Godt og våren er kommet der oppe, jeg skal opp den 20. Prøvde du noen av de andre vannene i omr.? Har vært i mye i det vannet med ungene. Men du må gidde og gå litt lenger for og få litt størrelse på fisken. Følger du bekken til der den starter så vil fisken bli større.. Spesielt hvis du tar opp den bekken som går til venstre og opp høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...