Gå til innhold

Brumunda?


aron

Anbefalte innlegg

Hallo, planlegger en tur til brumunda denne helgen og syntes det er vanskelig og finne særlig info om denne elven uten om at det flere steder står at det er mye fisk osv. Noen som har noen tips om fluer,fiske plasser etc. Alle tips motas med takk :D . Vi kjører oppover med camping bil noen bra plasser og parkere langs med elven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ikke til denne elva utenom att dette er ei meget rasktrennende elv, og ikke sakteflytende tørrflue elv som vi gjerne ønsker oss.

må nok fram med streameren vil jeg tippe.

men husk en ting,som mange ikke tenker over,dette er ei elv som brukes av mjøsøretten når den skal gyte,som er viktig får leve videre og som gjør seg bedre i elva og får spredd genene sine enn som eventuell matfisk <<l

og du vil antageligvis ved bruk av streamer eller meitemark hvis du fisker med slikt, kunne treffe på og kroke en ørret fra mjøsa på gytevandring  :D

klem ned mothaker på det du har tenkt og fiske med  ,uansett om det er markkrok eller streamerkrok. :) husk vekt og ett kamera, fisk, rett i hoven, ta ut kroken,knips bilde (så kona får se den når du kommer hjem) ,og sett ut fisken, er mitt tips nå sent om sommeren.  :) samtidig som du går framfor med ett godt eksempel til alle de som står og jakter kun på stor ørret i denne elva, og som  uten og blunke kakker slike.  <<l

det er en gyllen regel fra morten kråbøl att gytefisk stikker opp i elva på gytevandring når vanntemperaturen bikker 10grader. og det har den nok passert i elva der også .  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da,jeg er en veldig ivrig sø fisker og fisker stort sett da med streamere har nok hatt kontakt med sikkert 200 sø siden i vinter og har tatt med tre/fire fisk hjem så det skall nok gå fint  :D. uansett lurte jeg ikke på hva som var rett og galt og gjøre i elven men om tips,går vel også ann og prøve seg med noen vårfluer regner jeg med!? Meitemark! skall du ha deg en runde med flat handa?  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da,jeg er en veldig ivrig sø fisker og fisker stort sett da med streamere har nok hatt kontakt med sikkert 200 sø siden i vinter og har tatt med tre/fire fisk hjem så det skall nok gå fint  :D. uansett lurte jeg ikke på hva som var rett og galt og gjøre i elven men om tips,går vel også ann og prøve seg med noen vårfluer regner jeg med!? Meitemark! skall du ha deg en runde med flat handa?  8)

Jeg vet da for pokker ikke hvem som leser dette i ettertid .det som er skummelt serru  <<l

havner ganske høyt opp på googlelista disse trådene her inne har jeg funnet ut  ;)

det beste er og skrive det som man ikke vil att uregistrerte lesere/matukere skal se på ett bilde8eller bruke pm om det er superhemmelig) og så legge det inn, de kan ikke se bilder men og lese kan de  :D da er det bedre og si det en gang for my enn og ikke gjøre det:)

ja vårfluer burde gjøre susen .kjør på og skitt fiske  8)

gytefisken stopper slikt jeg kan skjønne ved ei eller annen sag  ??? på tur opp elva. sikert noen som kan litt mere om dette enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...