Gå til innhold

Rapport 24.09 - Bjørkelangen


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Supert vær i dag og lite vind :D Jeg måtte selvfølgelig fiske litt, dro ut kl. 13 og fisket til kl 17. Det klekket helt ok med mygg og det var en god del vårfluer som "dappet" seg litt innimellom. Det var ikke kjempemye vaking men de som vaket var ganske regelmessige. Jeg fisket med en cdc mygg i str. 17 og det var rett medisin for dagen. Fikk 3 ørreter: 37cm, 40cm og 42cm. Dro bom på 2 når jeg satt i helt andre tanker med kaffekoppen.

 

En fin liten fiskeøkt som frister til gjentakelse i morgen, blir nok til det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på en tur i dag også og lurte opp noen halvkiloser. Det klekket litt mygg og svermet litt vingemaur. Brune i str. 16 ble tatt så fort de havna utpå. Tok fisk på brune maur og cdc myggen str. 19. Det er også en del "småfluer" som minner om bibio. Men de er mye mindre, ca. str. 16 men har samme vingefasong og kropp. Tykke bein og helt sort. Vet ikke hva denne heter men jeg ser'n hver høst på samme tiden. Fisken liker'n.

 

Slenger med et bilde av kompis Arve med en fisk som lot seg lure av myggen.

Arve.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig rolig der jeg var i dag' date=' så kun to vak på to timer....

Skal bli litt varmere til uken!! :D[/quote'] Det virker som at det er veldig lokalt med vaking. Jeg har hatt best fiske i de litt mindre vannene i det siste. Gjerne vann med mye vegetasjon langs land som er forholdsvis grunne jevnt over. Sted på vannet er også helt avgjørende, noen få steder vaker det mens det er dødt på mesteparten av vannet ellers. Vindgater og plasser helt opptil land har gitt best fiske. Blir det varmere så vil fisket ta seg opp eller holde seg bra. Vi får be til alle værguder om at kuldegradene uteblir en stund framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...