Gå til innhold

Glomma 24.09.05


Flemming

Anbefalte innlegg

Heisann! :D

 

Hadde med sønnen min på en kort ettermiddagstur nord for Elverum i går. Vi dro til et sted der størrelsen på harren ofte ikke er noe særlig å skryte av, men det er MYE harr der, og det er det viktigste når 8-åringen er med på fisketur...

 

Sønnen min fikk vadere for noen uker siden, men dette ble første turen med vading i elv, og det bød selvfølgelig på noen utfordringer... Oransj rednigsvest ble tatt på, alt for store vadesko (et av mine gamle par :shock: ), fult av runde og glatte rullesteiner der vi vadet, og med en kroppsvekt som er ca.70kg under min ( laugh.png' alt=':lol:'> ) så ble det nok å holde styr på i strømmen...

 

Men fisk ble det mye av. På kort tid fikk vi lurt opp flere småharr. Det var først når de første skyggene fra tretoppene la seg utover elva de større fiskene begynte å vake. Vi fikk en fire-fem halvkiloser, og så datt selvfølgelig sønnen min i elva. Det var vel bare et tidsspørsmål, men plutselig lå han altså i elven og kavet.. Det var ingen fare, for det er utrolig grunt der vi vadet, og vi vadet nære hverandre, men vaderne var fylt av vann og det er ikke akkurat sydentemperatur på vannet i Glomma i slutten av september.. :?

 

Vi fikk skiftet klær på Sindre, men vaderne var så våte inni at vi kuttet fisket der og da, og tok heller en burger på Jafs i Elverum. Populært det også... :P

 

I løpet av dagen så vi en del steinfluer, små døgnfluespinnere som jeg ikke klarte å fange, en del lysebrune caddis i krok 14 eller 16, men det viktigste var fjærmyggen. Fikk de fleste fiskene på cdc-fjærmygg, både klekkere og tørre i krok 16 og 18..

 

Her kommer noen bilder av junior :

post-14-13949845784037_thumb.jpg

post-14-13949845784529_thumb.jpg

post-14-13949845785169_thumb.jpg

post-14-13949845785599_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...