Gå til innhold

Hva er "lakserosa"


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest bmathies

vil si alle tre, men den jeg bruker mest er nr 1 og 2 for min del. mest anvendelig. blir litt transparent i vannet. kan blandes for litt mørkere hvis ønskelig. men det er her oppe i nord. vet ikke så mye om hva guttan bruker sørpå.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakserosa ja  :D

Jeg er bare en ørretfisker, men her er hvordan jeg ville ha tenkt logisk om jeg fisket laks (noe jeg ikke har peiling på - laks altså):

Jeg så blant annet et undervanns-filmklipp engang hvor storlaksen konsekvent ikke jaget de små "lurerne" som ikke hadde lakserosa farge i gytedrakta si, men de små fikk gyte de også - de duse oliven-sølvfargede - nettopp fordi de lurte de store laksene ved å ikke ha den karakteristiske fargen, og de ble da ikke jaget. Det forteller meg i hvert fall en ting: "Rekefarger" er et sidespor, for det har ikke noe med reker å gjøre, men kun gytefargen. Resultatet er det samme. Da  ;D

Jungle Cock som "magiske" øyne - er ikke magisk, men imiterer øyne, et sannhetsvitne på at noe lakserosa avlangt faktisk er noe levende som vil gyte = en konkurrent  :D Hypotese: Har Jungle Cock mer Mana enn enkle billige kuleøyne?  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

jeg vil si att den originale pattegris fargen er den optimale rosa/orange fargen for reker i sjøen(rosa,orange,rød reker vel å merke). synes den fargen fanger best. litt dus(lys) rosa med ett orange sjær over seg. blir omtrent som nakken til vegas. kjøpte akkurat 2 nakker på ebay i "pattegris" farge som jeg synes er helt perfekt. slf saltwater som lars vegas også viser frem er vel det det dreier seg om.orange rosa dubbing.

liker den lyseste rosa fargen din best staffan. kan blande de mørkere selv ved behov. den fargen der har fanga desidert mest sjøørret for meg her oppe.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...