Gå til innhold

Fluefiskemiljø romeriksåsen?


Kim W

Anbefalte innlegg

Finnes det noen form for organisert fluefiskemiljø i eller nær romeriksåsen eller i området rundt? Har tenkt på dette ett par år nå og har lyst til å delta i noe sånt. Jeg har også lyst til å engasjere meg i kultiveringa i åsen, for å gi noe tilbake på en måte. Har titta litt på RFA sine sider, men får ikke noe inntrykk av at der finnes ett rent fluefiskemiljø i området på den siden. Kanskje jeg ikke har lett nok der inne? Hadde vært kult å kanskje fått til ett fluefiskemiljø for oss som bruker marka her vist det ikke er noe i dag.

Ser at mange andre her er i miljøer der de inviterer til foredrag og bindekvelder osv og tenker at det hadde vært utrolig gøy å fått til noe sånt for de som fisker i marka her også i fremtiden. Om det ikke finnes noe sånt så kunne jeg tenkt meg å prøve å få til noe. Noen som vet om noe eller kunne tenkt seg noe i samme retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel flere lokale jeger og fiskeforeninger i de respektive kommunene rundt Romeriksåsen som forvalter fisket.

Om det er noen fluefiskegrupper i foreningene vet jeg ikke. Kjenner ikke til dette i Nittedal&Hakadal i alle fall men vet at de har kastekurs av og til, that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats it ja, litt rart egentlig når man tenker over hvor mange fluefiskere det bor i området. Kansje ikke folk er så interessert i dette utover eget fiske, hva vet jeg. Personlig kunne jeg ihf tenkt meg å blitt kjent med folk i området som kunne tenkt seg å bundet noen fluer over en kopp kaffe igjennom vinteren. En sosial greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som fisker på Åsen fisker også i Nordmarka og mange kommer fra Oslo/Nedre Romerike.

I Nittedal kommune sine vann på Åsen er det generelt lite fiskere og få fluefiskere.

I Nordmarka er det langt flere som fisker og spesielt flue og det er lettere å treffe likesinnede her.

Egentlig rart at ikke flere benytter Åsen da det er mye fisk her,litt for mye enkelte steder men det ser ut til at utsettingen avtar og det lover bra for fremtiden. Håper at belly tillates i enkelte vann og at fiskereglene blir mer fremtidsrettet. Det hadde nok økt interessen for området som jeg kjenner godt,nemlig Nittedal/Nannestad kommune.

Det hadde sikkert blitt lettere å få til fluegrupper også om så skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig vekk i området, og blir gjerne med om det arrangeres fluefiskerelaterte aktiviteter utover vinteren.

Det er jo en del idrettsanlegg i området, kanskje vi kunne sjekket opp muligheten for å kaste litt også?

Jeg bor i Oslo, og har også inntrykk av at det er lettere å treffe likesinnede her. Men arrangeres det noe på gode gamle "korset" stiller jeg opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...