Gå til innhold

Klubben min


Elling

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en ny tråd, der vi som medlemmer av en klubb kunne fortelle litt om hvordan vi / organiserer / driver med / har det sosialt i klubben vår.

jeg starter med vår klubb:  "Hadeland Sportsfiskere".

- Etablert i 1991

- Hadde på det meste 25 medlemmer i alderen 20 - 70 år

- Kastetrening, fluebinding og insektlære var fokus i de første årene, og er vel forsåvidt det fortsatt.

- "Vi binder fluer" og "Fluebinding på mitt sett" var lærebøkene den første tiden

- Det sosiale har alltid vært høyt prioritert  -  eks.  fårikålaften på høsten -  4.dag jul, fluebinding og juebord.

  Grilling i vårsolen utenfor klubbhuset ved påsketider.

- Felles fisketurer til lokale vann på forsommeren (og de er det mange av)

- Vi disponerer eget klubbhus med muligheter/ plass til kastetrening utenfor.

- Vi har møter annen hver uke utenom fiskesesongen  - lørdager kl.14.00

Pr. i dag er vi 11 betalende, hvorav 5-8 aktive. Vi kunne gjerne tenkt oss flere medlemmer, for å få litt mere "fart" i klubben.

Muligheter for felles møter med andre klubber?

Det er foøvrig interessant å høre litt om hvordan andre organiserer og driver sine klubber.

Elling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint initiativ, sitter sikkert mange rundt omkring som ikke har helt oversikt over hva som skjer nær der de bor.

Selv er jeg med i Larvikmarkas Fluefiskeforening. Startet om jeg husker rett i 1983, og har vel idag rundt 160-170 medlemmer. Har en hytte vi leier og leier ut, på Sørmyr i Fagervannsområde. I samme område har vi også flere vann vi kultiverer og passer på. I tillegg har vi endel vann i Vestfold som vi også jobber med.

Vinterstid har vi møter hver første mandag i måneden på KuF-huset, hvor kjente og lokale fluefiskere foredrar om forskjellige reiser og emner. Vi forsøker også å avholde et kastekurs hver vår, og håper også å få til fluebindekurs kommende vinter.

På våren har vi faste spontanturer, hvor vi møter opp et fast sted, og reiser til ett eller annet vann i nærheten for å fiske den kvelden. Veldig trivelig å en fin måte å bli kjent med folk og nye vann på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kommer akkurat fra julemøte/ 30 årsfeiring i Ramnes sportsfiskere. Ikke en ren fluefiskeklubb men de fleste fisker med flue. Mye aktivitet i en relativt liten klubb. Har ca 60 medlemmer. Vi tar gjerne imot både unge, og gamle (selv om vi er i stort flertall). For mer info prøv www.ramnessportsfiskere.org

Friluftsfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...