Gå til innhold

Et par #4 stænger


Anbefalte innlegg

I sommer var jeg i Slovenien, og man kan vel ikke tage afsted på en fisketur til udlandet uden nye stænger :D

Én uge inden vi skulle køre, gik jeg igang med at bygge to stænger, som ud fra en mindre videnskabelig behovsanalyse, skulle afløse alt hvad jeg tidligere har haft i #4. Jeg blev på ingen måde skuffet og må sige at jeg er yderst begejstret for de to stænger. Problemet ligger nu i, at jeg ikke ved hvad jeg skal bygge næste gang :rolleyes:

Anyways. Hjulholderen er REC ABS hardware på træ jeg selv har drejet i min drejebænk. Slangeringene og topøje er REC recoil og skydeøjerne er fra Fuji.

CTS MX 480

cts_MX480.jpg

Sage Z-Axis 490

sage_z-axis490.jpg

post-5187-13949894084093_thumb.jpg

post-5187-13949894084453_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Flotte stenger. Har slipt håndtak på 8 stenger i høst/vinter, senest i dag. De fleste stenger har altfor tykt håndtak.

Mange år siden jeg har bygd stenger, den siste var en Talon tidlig på 90 tallet. Kjøpte i fjor Winston BIIx 8`6" #4 og et lekkert snellefeste. Synn jeg ikke klarer å legge ut bilder. Det var den jeg slipte i dag. AAAA kork og tror det blir brune surringer :o som skal matche snellefestet.

Legger merke til: Du har veldig slanke håndtak, sigarformet som jeg liker, og forholdsvis stor diameter mot klingen. Hvor stor diameter er det på dine håndtak og hvor lange er de? (Har fått håndtak på hjernen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til: Du har veldig slanke håndtak, sigarformet som jeg liker, og forholdsvis stor diameter mot klingen. Hvor stor diameter er det på dine håndtak og hvor lange er de? (Har fått håndtak på hjernen!)

De er (altid) 13 korkringe i længden på mine stænger + evt. 1/2 pynte ring. Diameter ud mod klingen er ca. 20mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndtakene ser ikke så mye større ut på "midten". Er diameter her ca. 23 mm?

Hvor brede er dine korkringer. Da blir dine håndtak ca. 180 mm lange?

Nej de er meget tæt på at være samme diameter hele vejen igennem. Der er lidt form i dem, men ikke meget. Jeg synes at Scott G2 serien har nogle meget flotte håndtag, og det er også af det håndtag jeg er blevet inspireret til mine egne håndtag. Korkringene er af helt alm. størrelse, så du kan selv regne ud hvor lange de er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk - TAKK!

Joda, er korkene 1/2" så regner jeg ut det. Har spurt SCOTT om dia på G2 # 4 stengene og om de har forskjellig dia på de forskjellige lengder. Håper på svar!

Jeg benytter håndtaket på T&T HII #4 som mal på tilsvarene stenger. Korkringer på ferdige stenger varrierer mye, men hvis det skulle intr.: lengden er 163 mm ;)

Håndtaket på BIIX stanga jeg har slipt har en lengde på 176 mm  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...